
1) Regularność — jeśli planujesz przesyłać wiele filmów jednocześnie i robisz to powoli, nie będzie działać tak dobrze, jak regularne publikowanie treści. YouTube (podobnie jak Twoi odbiorcy) ceni sobie regularność, a znacznie lepszym rozwiązaniem będzie rozplanowanie postów w czasie. Najlepiej rzucać je w określonych, ustalonych porach.
Jak działa algorytm YouTube i kto z niego korzysta?
Algorytm Youtube’a jest bardzo specyficzny. Dobrą wiadomością jest to, że założenie nowego kanału YouTube daje ci niewielki impuls i promuje twoje filmy bardziej niż inni twórcy, którzy mają kilku subskrybentów, ale rzadko publikują.
Rozpoczynając rozwój kanału, dobrze jest często przesyłać odcinki, aby zobaczyć, co naprawdę podoba się widzom, i uzyskać sygnał, w którym kierunku powinny trafić nowe filmy.
Nazwa pliku
Możesz nie wiedzieć, że nazwa przesłanego pliku wideo ma wpływ na lokalizację zapisu. Jeśli już publikujesz nagrania i nazywasz je np. „Film_1”, musisz to zmienić. Spróbuj umieścić w tytule słowo kluczowe, związane oczywiście z tematem filmu.
Użyj narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, oddzielaj słowa w tytule znakami „-”, np.
„plik xml produktu”. Nie używaj polskich znaków.
Jak docierasz do odbiorców ze swoimi treściami?
Jeśli firma chce trafić na rynek z przekazem marketingowym, musi mieć odpowiednią strategię dystrybucji treści. Nawet najlepszy content nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli nie dotrze do grupy docelowej. Sam fakt opublikowania artykułu na blogu nie przełoży się automatycznie na osiągnięcie celów sprzedażowych. Każdego dnia publikowanych jest średnio 5 milionów treści na blogach, ale szacuje się, że do 94% treści online nie jest udostępnianych, a zatem nie otrzymuje linków zwrotnych.
W tej sytuacji efektywna dystrybucja treści staje się kluczowa dla promocji treści online. Jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji marketingowej są media społecznościowe. Obecnie korzysta z nich około 3,6 miliarda ludzi na całym świecie, a liczba ta ma wzrosnąć do 4,1 miliarda do 2025 roku. Według danych Statista z lipca 2021 roku do najpopularniejszych mediów społecznościowych należą: Facebook (ponad 2,8 mld użytkowników), YouTube (2,3 mld), WhatsApp (2 mld), Instagram (1,4 mld), Facebook Messenger (1,3 mln), Tik Tok (782 mln), Pinterest (478 mln) i Twitter (397 mln).
Wideo YT na urządzenia mobilne
Tworząc reklamy wideo, należy nadać priorytet wersji mobilnej i wygodzie hostowania użytkowników na tych urządzeniach. Dlatego podczas pracy zadaj sobie kilka pytań:
- Czy poszczególne części można skrócić?
- Czy schemat kolorów jest wystarczająco wyraźny?
- Czy zbliżenia dominują nad detalami, twarzami, kluczowymi elementami produktu?
- Czy tekst i grafika są duże i czytelne, czy też wyróżniają się na małych ekranach?