Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Co dalej z gazem LPG?

Coraz więcej firm decyduje się na montaż butli ciśnieniowych i instalacji LPG. Jest to wymuszane zagrożeniem dostaw gazu ziemnego. Zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

Europa kupuje gaz tam, gdzie to możliwe

Najwięksi europejscy odbiorcy rosyjskiego gazu – Niemcy i Włochy – aktywnie poszukują alternatyw.

Podobno niemiecki rząd „załatwił” już dzierżawę trzech pływających terminali FSRU do odbioru LNG, a negocjacje w sprawie czwartego dobiegają końca. Operatorami miałyby być – przy finansowym wsparciu rządu – RWE i Uniper.

Jaka przyszłość czeka LPG

fot. freepik

W Polsce od lat panuje przekonanie, że LPG to głównie produkt Rosji i Białorusi. Kraje te są obecnie mocno piętnowane nie tylko przez kraje europejskie, ale także przez świat. Wszystko to przez agresję wojenną na Ukrainę. Kraje te są wręcz odcięte od normalnego funkcjonowania w skali globalnej.

LPG powoli zastępuje gaz ziemny w europejskim przemyśle

Wysokie ceny gazu zmuszają oparte na nim branże w całej Europie do poszukiwania alternatyw.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Gaz rafinowany (LPG) to coraz bardziej popularne rozwiązanie dla producentów metali, ceramiki, szkła i asfaltu. Ma wiele podobieństw z gazem ziemnym, ale jego zastosowanie w przemyśle wymaga innej infrastruktury i wyposażenia, co utrudnia szybkie przejście z gazu ziemnego na gaz syntetyczny. Czas potrzebny na wymianę elementu wyposażenia wydłużył się z około sześciu tygodni do sześciu miesięcy, częściowo z powodu zwiększonego popytu i wysokich kosztów stali. Mimo to firmy wciąż na to decydują się.

Niemiecka grupa chemiczna Evonik jako jedna z pierwszych ogłosiła, że ​​w sierpniu w Marl przejdzie z gazu ziemnego na gaz płynny do wytwarzania energii. Według firmy Argus inne duże firmy, w tym wielcy producenci metali, wykazują coraz większe zainteresowanie dostawcami regionalnymi. Potencjalny wzrost zapotrzebowania na LPG w Europie w wyniku masowego przestawiania się przemysłu na gaz jest znaczący. Poszczególne firmy z branży są skłonne kupować 40-50 tys. ton rocznie. Zainteresowanie LPG wynika również z kwestii bezpieczeństwa dostaw gazu, które w związku z zawirowaniami międzynarodowymi jest obecnie niepewne.

Gaz w samochodzie – budowa instalacji

Standardowa instalacja gazowa w samochodzie składa się z:

  • Zbiornik LPG (butla) z homologacją,
  • regulator przepływu,
  • parownik,
  • armatura zbiornika,
  • elektrozawór odcinający,
  • (niewłaściwy korek wlewu, tixagb_14)

  • , «korek ze wstydem».

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad