
Uwaga:
Ta misja nie może być czymś, co można w końcu zrobić w jeden dzień. Może to zająć tygodnie, miesiące, a nawet lata. Konceptualizacja to proces uświadamiania sobie, co? W jaki sposób? Czemu? Jeśli?
Ile zarabiają YouTuberzy?
Niestety nie jest to branża, w której można definitywnie określić dochód danej osoby. Na zarobki ma wpływ wiele zmiennych, więc podane tutaj szacunki są jedynie przybliżone. Sam YouTube zarabia na reklamach wyświetlanych osobom, które oglądają nasz film.
YouTube pobiera określoną kwotę za każde 1000 wyświetleń reklamy. Jednak stawka zależy od wielu czynników. Jeśli mieszkasz w innym kraju, stawka będzie się znacznie różnić. To samo dotyczy publikowanych przez nas treści, ponieważ wpływa to również na stawkę. Ale żeby materiał w ogóle zarabiał, musimy najpierw umożliwić monetyzację. Chociaż czasami samo zezwolenie na zarabianie na materiale nie wystarczy, ponieważ jeśli film łamie zasady platformy, YouTube może wyłączyć reklamy w materiale. Ze względu na ograniczenie zarobków na materiale, nie możemy na nim nic zarobić.
SEO – ruch organiczny z wyszukiwarek
SEO, czyli Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie i optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek, to podstawowe narzędzie pozyskiwania ruchu w Internecie. Pozycja wymaga witryny, którą uszeregujemy pod kątem określonych słów kluczowych i odniesiemy się do bezpłatnego ruchu organicznego, który uzyskujemy z wyszukiwarek.
Mimo, że ruch organiczny jest generalnie darmowy, to rynek jest bardzo konkurencyjny, dlatego działania SEO wymagają pewnych nakładów finansowych, aby dostosować serwis do wymagań wyszukiwarek, odpowiednio przygotować treści pod SEO, czy zbudować domenę np. poprzez pozyskiwanie wartościowych przychodzących spinki do mankietów.
Oczywiście w pewnym zakresie działania SEO możemy wykonywać sami, na przykład korzystając z bezpłatnych narzędzi do audytu stron pod kątem SEO, jednak w przypadku bardziej konkurencyjnych branż jesteśmy zmuszeni dodatkowo inwestować w płatne narzędzia wiedzy, jak z nich korzystać czy współpracować z agencjami SEO.
Jak zbudować społeczność YouTube?
Wielu twórców błędnie wierzy, że jeśli ktoś ich zasubskrybuje, będzie za nimi podążać i na zawsze stanie się częścią ich społeczności.
Teraz jest zupełnie inaczej. Fakt, że ktoś Cię zasubskrybował, oznacza tylko, że spodobał mu się Twój film — nawet jeśli powstał rok temu. Jednak często taka osoba jest martwym subskrybentem, ponieważ nie wraca, aby obejrzeć więcej filmów.
Sprzedawaj towary lub produkty
Możesz zarabiać na swoim kanale YouTube, sprzedając różne towary. T-shirt, kubek do kawy, torba, snapback… Zawsze możesz kontynuować – merchandising to coś więcej niż tylko korzyści finansowe.
Merchandise poszerza grono odbiorców, wprowadzając Twoją internetową osobowość i markę do prawdziwego świata. Wzmocni to również twoją więź z obserwującymi, ponieważ mogą oni „kupić” to, co robisz.