
Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z YouTube, ale nie wiesz, jakie treści mogą zainteresować Twoich widzów, jestem tutaj, aby Ci pomóc – przygotowałem 100 pomysłów na kanały YouTube? To bardzo ważne, abyś znalazła coś własnego, coś, co naprawdę lubisz i w czym jesteś dobra. Widzowie na pewno to odczują i chętniej odwiedzą Twój kanał. Myślę, że marzenie o zostaniu YouTuberem to za mało, trzeba też mieć dobre rozeznanie, jakie treści chcesz udostępniać. Stworzyłam więc listę, która może pomóc tym, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z YouTube, ale nie mają jeszcze pomysłu na swój kanał.
Oto 100 pomysłów na kanał YouTube:
Czynniki wewnętrzne to:
Tytuł filmu – powinien odzwierciedlać treść materiału wideo, zawierać najważniejsze rzeczy i dobrze dobrane słowa kluczowe. Powinien również przykuwać uwagę użytkowników serwisu, zachęcać ich do obejrzenia tzw. materiału wideo. wezwanie do działania.
Opis filmu – powinien być wyczerpujący iw pełni opisywać zawartość filmu. Jego optymalna długość to około kilkuset słów, w zależności oczywiście od treści samego filmu.Pamiętaj, że pierwsze około 150 znaków opisu filmu można znaleźć również w wynikach wyszukiwania YouTube i Google. W opisie powinny znaleźć się interesujące nas słowa kluczowe, na które zamierzamy promować film. Ponadto należy zadbać o to, aby opis ten był opisem jednoznacznym, a nie np. kopią treści na stronie internetowej. Dobrym pomysłem jest również umieszczenie linku do powiązanej strony w treści opisu (aby ludzie mogli go kliknąć).
Budowa sekcji
Kolejnym bardzo ważnym punktem jest konstrukcja techniczna każdej sekcji. I tutaj trzeba zwrócić uwagę na kilka elementów. Po pierwsze pamiętaj, że YouTube to nie telewizja, nie powinniśmy zaczynać odcinka od napisów początkowych. Pierwsze kilkanaście sekund filmu to bardzo ważny czas.
Kiedy przyciągamy widzów, mamy kolejny punkt z algorytmu, ale jeśli ludzie opuszczą nasz film w pierwszych kilku sekundach – algorytm może np. uznać nasz tytuł za mylący (bo wychodzą od razu po kliknięciu) i mniej chętnie pokazać wideo innym użytkownikom platformy.
Dlatego ważne jest, aby dać widzom najciekawsze, najsłodsze i najlepsze fragmenty naszego odcinka na początku filmu, następnie pokazać napisy początkowe (ale dosłownie kilka sekund), a następnie przejść do pełnego filmu. Ważne jest również przemyślane opowiadanie historii – budowanie i rozładowywanie napięcia w taki sposób, aby widz jak najdłużej pozostał przy naszej produkcji. Algorytm uwzględnia zarówno łączną liczbę minut oglądania, jak i średni czas oglądania, tj. H. odsetek filmów oglądanych przez widzów. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to, że nasz film… nie powinien być ani za krótki, ani za długi.
Ichabod / Comics Weekly
https://www.youtube.com/user/lstelmach89
Podstawy YouTube
Wiedza zasady algorytmu rekomendacji YouTube są niezbędne dla każdego, kto chce poszerzyć grono odbiorców treści i zarabiać na filmach publikowanych w serwisie. YouTube to potężna platforma społecznościowa, która z jednej strony generuje ogromne przychody dla twórców, az drugiej umożliwia reklamodawcom dotarcie do ogromnej rzeszy odbiorców.
YouTube to druga co do wielkości sieć społecznościowa z ponad 2 miliardami zarejestrowanych użytkowników miesięcznie (ustępując tylko Facebookowi). Jednocześnie jest to również druga najczęściej odwiedzana strona w Internecie – wyżej plasuje się tylko wyszukiwarka Google. W sumie użytkownicy spędzają ponad miliard godzin dziennie oglądając filmy na YouTube (tak, to nie pomyłka!). Każdy dorosły użytkownik spędza w sieci średnio 41,9 minuty.