Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Co lubią YouTubers?

Wspólne pieczenie ciast, zbieranie pieniędzy, sprzedaż gadżetów, a nawet charytatywne transmisje strumieniowe to sposoby na zaangażowanie się w szczytny cel, z którego coraz częściej korzystają internetowe gwiazdy – blogerzy, vlogerzy i youtuberzy. – Organizacje charytatywne YouTube stają się coraz bardziej powszechne. – mówi Maciej Parol z VEEU Network – Pokazują siłę ognia polskiej vlogosfery. To także forma CSR realizowana przez twórców internetowych. Dzięki takim działaniom nie tylko aktywizują swoich fanów do działań prospołecznych, ale także budują swój pozytywny wizerunek – dodaje.

I robią to bardzo sprytnie. Jedną z najbardziej znanych akcji charytatywnych jest dzieło Remigiusza Wierzgonia, znanego fanom YouTube’a jako ReZigiusz. Zgromadził ponad milion subskrybentów na swoim kanale, którzy mogą oglądać, jak YouTuber gra w gry wideo. Sprzedaje również swoje koszulki pod logo ReziStyle. Koszulki i swoją popularność postanowił wykorzystać do zbiórki funduszy dla Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego Dzieci w Jastrzębiu Zdroju.

Zasady imprezy były proste: dochód ze sprzedaży koszulek jednego dnia, 31 grudnia, należy w całości przekazać instytucji. Efekt? 1600 zamówień i 112 000 zł na koncie szpitala. zł. Sukces jest tym większy, że YouTuber poinformował fanów o całym wydarzeniu dzień wcześniej.

SEO to rodeo

Jeśli chcemy, aby ludzie znajdowali nasze treści, musimy je opisać w taki sposób, aby było to jak najłatwiejsze dla widzów. Dlatego przed każdym przesłaniem warto przeprowadzić analizę słów kluczowych — sprawdzić, czego ludzie szukają w Google i YouTube, związanych z tematyką naszego kanału. A potem pamiętaj, że słowa kluczowe i frazy pojawiają się zarówno w tytule filmu, jak i w jego opisie (nie skupiajmy się na opisie, spróbujmy zrobić ciekawy tekst, mini-artykuł o naszym materiale) oraz w Metadanych – pojawiają się tagi itp. Dzięki temu algorytmowi „rozumieją” o czym jest nasz film i mogą pokazać go potencjalnym poszukiwaczom.

Nagłówki powinny być skuteczne, interesujące i generujące kliknięcia, ale nie przesadzaj, ponieważ dzisiejsze algorytmy nie lubią clickbaitów, czyli nagłówków zmuszających ludzi do kliknięcia. Dlatego bardzo ważne jest, aby nagłówek z jednej strony był ciekawy i zachęcający, az drugiej zawierał przynajmniej jeden rzeczownik lub frazę kluczową.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad