
Google Analytics otrzymuje różne dane, które są potrzebne do oceny ruchu w witrynie, umieszczania skutecznych reklam lub przeprowadzania audytu witryny. Oto 10 kroków do prawidłowego zbierania danych w Google Analytics.
Jeśli zaimplementujesz globalny tag witryny (gtag.js) bezpośrednio w kodzie witryny, pamiętaj o umieszczeniu kodu w sekcji na każdej stronie, którą chcesz mierzyć. Jeśli robisz to za pomocą Menedżera tagów Google, utwórz nową zmienną będącą identyfikatorem pomiaru w formacie UA-XXXXXXXXXX-X, a następnie wybierz ją podczas tworzenia tagu. Jako ogólną zasadę wybierz opcję „Odsłona”, ponieważ globalny tag witryny powinien być widoczny na każdej stronie Twojej witryny. Prawidłowo zainstalowany tag witryny prawidłowo przechwytuje dane.
Najlepsze ścieżki konwersji
Czwartym przydatnym raportem jest Konwersje->Ścieżki wielokanałowe->Najlepsze ścieżki konwersji.
Raport pokazuje wszystkie kanały, przez które przeszedł klient przed konwersją. Możemy sprawdzić, jakie interakcje zachodzą pomiędzy poszczególnymi kanałami, liczbę konwersji i ich wartość.
Ścieżki wielokanałowe
Pod tą tajemniczą nazwą kryją się liczby, które wskazują wszystkie kombinacje kanałów prowadzące do konwersji. Kanały to: wyszukiwanie płatne (np.
Google Ads), wejście bezpośrednie, wyszukiwanie organiczne, sieć społecznościowa (np. Facebook) oraz rekomendacja.
Ten raport jest podzielony na kilka szczegółowych raportów podrzędnych, takich jak:
Metoda obliczania 2: Dane obliczane w czasie rzeczywistym
Ta metoda obliczania opiera się na sposobie zbierania i przechowujesz trwałe dane o ruchu. Istnieje wiele indywidualnych rozwiązań, ale najczęstszym sposobem łączenia i przechowywania tych danych są pliki cookie zarządzane przez przeglądarkę.
Ta metoda obliczeniowa wymaga skomplikowanych obliczeń dla dużych ilości danych, dlatego zawsze używane są podstawowe tabele danych sesji zamiast wcześniej zebranych tabel danych. Ta metoda wymaga więcej czasu na przetworzenie i dostarczenie danych użytkownikom, ponieważ wartości są obliczane w czasie rzeczywistym. W przeciwieństwie do pierwszej metody, Analytics nie może po prostu pobrać danych, które zostały już przetworzone i zapisane w tabelach z wcześniej zebranymi danymi. Obliczenia są wykonywane za każdym razem, gdy wysyłasz o to żądanie. Jeśli spełnione są określone warunki, wyniki mogą być próbkowane. Aby uzyskać dostęp do raportów z danymi zbiorczymi, musisz mieć konto Google Analytics Premium.
Szukaj
Za pomocą wyszukiwarki można znaleźć:
- aktualności,
- strony administracyjne,
- . ) tixag_14) ustawienia konta lub usługi,
- treść pomocy,