
Jeśli masz wiele domen i subdomen i chcesz śledzić użytkowników poruszających się między tymi stronami, umieszczenie tego samego kodu Google Analytics we wszystkich domenach nie wystarczy. Taka implementacja nie chroni przed zniekształceniem danych (np. każde przejście między domenami to nowy użytkownik i sesja).
Do niedawna implementacja śledzenia w wielu domenach wymagała zmiany kodu Google Analytics oraz dodatkowego oznaczania wszystkich linków łączących strony internetowe. Ale to już przeszłość.
Jak skonfigurować Google Analytics 4?
Konfigurowanie Google Analytics 4
Jeśli używasz Google Analytics po raz pierwszy, musisz utworzyć nowe konto.
Nowa wersja Google Analytics na nowe/stare czasy
Biorąc pod uwagę warunki, w jakich my (analitycy / marketerzy) przyszliśmy do pracy i analizowaliśmy zachowania klientów, Universal Analytics (aktualna wersja) zawiódł Masz odpowiedział dokładnie na wszystkie nurtujące nas pytania. jakie były pytania, zróbmy to jeszcze raz.
Jako agencja interaktywna specjalizująca się w Google Ads przygotowaliśmy dla Ciebie odpowiedzi na większość pytań, które możesz napotkać podczas egzaminu.
Aby uzyskać dostęp do tego, co naszym zdaniem jest poprawną odpowiedzią na to pytanie, wystarczy, że udostępnisz naszą stronę w swoich sieciach społecznościowych.
Podstawowe ustawienia Google Analytics
Sprawdź ustawienia utworzonej usługi w Google Analytics. Zaleca się utworzenie usługi dla witryny. Ustawienia dokonane w tym miejscu mają wpływ na inne wybrane dane raportu.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronach pomocy Google Analytics pod tym linkiem.
- Nazwa usługi – nazwa, po której identyfikujesz ją w Google Analytics.
- Domyślny adres URL — domyślny adres URL śledzonej domeny.
- Domyślny widok danych – Domyślny widok do agregowania danych z Google Analytics w usługach zintegrowanych, np.
- Automatyczne tagowanie — Ta strona zawiera szczegółowe informacje na temat włączania/wyłączania automatycznego tagowania linków.
- Funkcja reklamowa (raporty dotyczące danych demograficznych i zainteresowań) — włączenie tej funkcji spowoduje wyświetlenie w raportach nowych danych dotyczących płci, wieku i zainteresowań osób odwiedzających witrynę. Dane te będą nieocenionym źródłem wiedzy o zachowaniach użytkowników w poszczególnych segmentach ruchu, m.in. B. Która grupa docelowa konwertuje lepiej?
- Ulepszona analiza linków — włączenie ulepszonej analizy linków umożliwia dokładniejsze śledzenie linków na stronie, ale wymaga zmiany kodu śledzenia. Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami, aby skonfigurować zaawansowaną analizę linków w swojej witrynie: Jak skonfigurować zaawansowaną analizę linków w mojej witrynie?
- Search Console – Dzięki połączeniu kont Google Analytics i Google Search Console (Google Webmaster Tools) możesz monitorować zachowanie strony w wyszukiwarce Google w raportach Google Analytics (Acquisition -> Search Console) )
- Analiza użytkownika — włączenie tej funkcji umożliwia dodawanie danych użytkownika do standardowych raportów i określanie, które odwiedziny należą do poszczególnych użytkowników. Więcej informacji TUTAJ.