
Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z YouTube, ale nie wiesz, jakie treści mogą zainteresować Twoich widzów, jestem tutaj, aby Ci pomóc – przygotowałem 100 pomysłów na kanały YouTube? To bardzo ważne, abyś znalazła coś własnego, coś, co naprawdę lubisz i w czym jesteś dobra. Widzowie na pewno to odczują i chętniej odwiedzą Twój kanał. Myślę, że marzenie o zostaniu YouTuberem to za mało, trzeba też mieć dobre rozeznanie, jakie treści chcesz udostępniać. Stworzyłam więc listę, która może pomóc tym, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z YouTube, ale nie mają jeszcze pomysłu na swój kanał.
Oto 100 pomysłów na kanały YouTube:
Napisy (Transcript)
Możesz dodać napisy do swoich filmów. Twoje treści dotrą do osób niesłyszących lub niedosłyszących, a także do osób, których językiem ojczystym nie jest język polski. Te napisy mogą być również wyszukiwane przez wyszukiwarki. Efekt? Lepszy ranking.
YouTube oferuje możliwość automatycznego wykrywania mowy i dodawania napisów, ale w większości przypadków nadal nie działa poprawnie. Wymagana jest duża korekta, dlatego w niektórych miejscach lepiej jest stworzyć transkrypcję od podstaw, a następnie dodać ją w formie napisów.
Utwórz e-book Przychody z reklam AdSense (dla kanałów międzynarodowych) Biuletyn dla płatnych subskrybentów Promuj duże firmy za pomocą DeepFake
Krok 6: Promuj swoje filmy wśród odbiorców
)
Wiesz już, że YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie.
Ale to nie znaczy, że możesz po prostu przesłać kilka zoptymalizowanych filmów i oczekiwać, że zostaną ocenione.
Sława i dobre zarobki
Bycie popularnym twórcą w internecie to nie tylko duża popularność, ale także dużo pracy i odpowiedzialności za swoich widzów. W większości przypadków gwiazdy internetu postrzegają produkcję treści wideo jako pracę na pełen etat, która oprócz sławy może przynieść korzyści finansowe. Według różnych danych w Polsce na 1000 wyświetleń filmu na YouTube można zarobić od 1,5 do 4,5 zł, w zależności od rodzaju kanału, prezentowanych treści i popularności. Najsłynniejsi twórcy mogą zarabiać od dziesiątek do setek tysięcy złotych miesięcznie. Są też środki ze współpracy reklamowej. Według badań agencji GetHero i portalu APYnews polscy YouTuberzy zarabiali w 2017 roku średnio 1,5 tys. zł.
do prawie 30 000 zł za jednorazową współpracę handlową z marką, a niektóre były warte ponad 100 000 zł. Średnio twórca pracujący na tej stronie zarobił ponad 9 000. złotych miesięcznie. Warto zauważyć, że od tego czasu wiele się zmieniło.
Obserwując najpopularniejszych YouTuberów na świecie iw Polsce, możemy stwierdzić, że jednym z najważniejszych elementów aktywności na tej platformie są ciekawe i dobrze zdefiniowane treści. To on przyciąga widzów i generuje wyświetlenia znacznie cenniejsze niż sama subskrypcja, co potwierdziły pierwsze tygodnie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa w Polsce. Według analizy GetHero od 16 do 22 marca (tj. zaraz po ogłoszeniu przez rząd decyzji o odwołaniu zajęć w placówkach oświatowych) liczba wyświetleń na kanałach ponad 100 polskich twórców wzrosła o 30 proc., podczas gdy we wtorek Łączny czas spędzony na ich treści wzrósł o 17 proc. w porównaniu z okresem od 6 do 12 stycznia (czyli przed feriami zimowymi). Z badania Gemius/PBI wynika, że polscy użytkownicy spędzili w serwisie średnio 14 minut i 11 sekund w lipcu tego roku7. Materiały najpopularniejszych youtuberów są podobnej długości. Karol „Friz” Wiśniewski zyskał popularność, publikując wielominutowe vlogi pokazujące codzienne życie jego zespołu, pełne różnych wyzwań i zabawnych sytuacji. To pokazuje, jak ważne jest mieć odpowiedni pomysł na treść i konsekwentnie go realizować. Innym ciekawym przykładem jest Karol „Blowek” Gązwa, który ma obecnie największe grono odbiorców do testowania popularnych lifehacków TikToka. Twórcy dobrze znają trendy i ich widzów oraz wiedzą, jakie materiały ich interesują. Nie chcą zmieniać swoich treści, ponieważ może to mieć wpływ na utratę fanów. Często współpracują z markami, aby stworzyć styl reklamy uwzględniający wszystkie te czynniki.