
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych (znane również jako SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) to grupa różnych działań, które pozytywnie wpływają na pojawienie się strony internetowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google pod wynikami organicznymi, czyli pod Linki sponsorowane mające wpływ – Google Ads. Skuteczne pozycjonowanie może znacznie poprawić pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania, a tym samym przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć zyski.
Teraz, gdy wiemy, jak ważne są słowa kluczowe dla rankingu Twojej witryny w wyszukiwarkach, możemy przejść do następnej części, czyli jak dowiedzieć się, gdzie dokładnie znajduje się Twoja witryna w Google. Można to sprawdzić na kilka sposobów. Przede wszystkim możesz skorzystać z darmowych lub płatnych programów, które pozwalają szybko oszacować położenie Twojej strony internetowej. Jeśli jednak nie chcesz korzystać z tego typu narzędzi, możesz to zrobić samodzielnie, ręcznie wpisując hasła do wyszukiwarki. Inną opcją jest pomoc specjalistów, którzy przeanalizują Twoją witrynę pod kątem SEO i pomogą ulepszyć marketing Twojej witryny.
Jak sprawdzić, czy moja witryna została zaindeksowana?
Istnieją dwa sposoby sprawdzenia, czy nasza strona znalazła się w indeksie Google.
Najpierw wpisz w wyszukiwarce komendę «site:mysitename.
pl». Jeżeli po wpisaniu tego polecenia w wynikach wyszukiwania otrzymamy odnośniki do naszej strony, oznacza to, że indeksacja przebiegła pomyślnie.
Ogólna widoczność w wyszukiwarce Google
Ogólna widoczność w wyszukiwarce Google to świetny sposób mierzenia postępów całej naszej witryny. Tutaj możemy monitorować, czy nasza strona zyskuje ruch i jakie słowa kluczowe wyświetlają się w wyszukiwarce Google. Narzędzia, które pomagają nam w kompleksowej kontroli widoczności to:
Podręcznik SEO
Jeśli chcesz spróbować, polecamy: Podręcznik dla początkujących.
Wymagana optymalizacja sieci:
Profil linków przychodzących
Internet to sieć połączonych kontenerów. Linki można znaleźć niemal wszędzie – wewnętrznie i zewnętrznie. Linki wewnętrzne to te, które umożliwiają poruszanie się po serwisie i poruszanie się pomiędzy kolejnymi podstronami.
Linki zewnętrzne można podzielić na linki wychodzące i przychodzące: