Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Co się stanie, gdy YouTuber dociera do miliona subskrybentów?

(Zdjęcie: Neal Mohan z firmy Cherry Multimedia, LLC dzięki uprzejmości YouTube)

YouTube dokonał płatności z góry w następny wtorek i zapowiedział, że zacznie to robić, aby spłacać krótko filmowców w podobny, jeśli nie tak lukratywny sposób, jak udziały w przychodach z reklam, które są wypłacane twórcom dłuższych filmów od ponad dekady. Firma postawiła sobie również za cel uproszczenie przestarzałego, labiryntowego procesu licencjonowania muzyki dla swoich twórców, eliminując poważny problem dla wielu.

Jak zarabiać na Youtube?

Jest to prawdopodobnie najpopularniejsza metoda, o której wiele osób słyszało. Polega ona właśnie na tym, że Youtube płaci nam za to, że możemy wyświetlać reklamy na Twoich filmach. Część zgromadzonych zysków zostanie wypłacona Tobie jako osobie, która dołączyła do programu partnerskiego Google Adsense. To najlepsza metoda dla osób, które nie mają pojęcia jak zarabiać na swojej pracy. Jednak ta metoda ma szereg wad. Po pierwsze wymagania, które musimy spełnić, aby zacząć zarabiać oraz fakt, że kwoty te mogą być bardzo niskie przez długi czas, co nie pozwoli nam zachować stabilności. Jeśli jednak przekroczymy pewien próg, możemy wyrwać się z chomiczego koła i szybko zwiększyć swoje zarobki.

Kiedy osiągniemy określony poziom subskrybentów i rozpoznawalności, marki zgłaszają się do nas z propozycjami współpracy. Współpraca ta będzie miała różny charakter. Wspólna seria follow-up, film promocyjny, lokowanie produktów i usług. Wszędzie tam, gdzie firma i jej grono beneficjentów dostrzeże potencjał zarobkowy w danym twórcy (influencerze), będzie można zarobić przyzwoite pieniądze.

YouTube Marketing

Kampania reklamowa na YouTube to nie tylko płatne Google Ads i warto o tym pamiętać. Jednak w oparciu o tę formę mamy do wyboru kilka różnych rodzajów reklamy. Najpopularniejszym jest TrueView In-Stream, co oznacza reklamy możliwe do pominięcia, które pojawiają się przed filmem, w jego trakcie lub po nim. Reklama tego typu może zostać pominięta przez odbiorcę po 5 sekundach, po czym reklamodawca płaci tylko za te reklamy, które nie zostały pominięte, jak wspomniano. Innym rodzajem są reklamy niemożliwe do pominięcia, które zasadniczo wyglądają tak samo jak TrueView In-Stream, ale trwają 15 sekund i zmuszają widza do obejrzenia do końca. Następnie w oknie filmu pojawią się nakładki. Zajmują około 20% powierzchni okna i mogą być w każdej chwili zamknięte przez odbiorcę. Ostatnią formą reklamy wyświetlanej na filmach są karty sponsorowane, które przedstawiają głównie produkty z Zakupów Google. Użytkownik może rozwinąć lub zwinąć zakładkę. Reklamy displayowe to jedyny typ, który nie zasłania widzowi widoku filmu. Pojawiają się tuż obok filmu, nad sugerowanymi elementami lub pod filmem. Dzięki tej metodzie użytkownik ma najdłuższą ekspozycję na reklamę, co zwiększa szanse na zapamiętanie marki.

Marketing YouTube jako gałąź marketingu w mediach społecznościowych charakteryzuje się tym, że na pierwszym planie stawiany jest dialog z odbiorcą. Dlatego oprócz płatnych reklam Google, marki decydują się na uruchomienie i prowadzenie swoich kanałów na YouTube.

Niewątpliwą zaletą tego typu reklamy marki jest możliwość zbudowania relacji z odbiorcą. Marki często publikują na swoich kanałach filmy, które pokazują np., jak firma działa „od środka”, pokazują wskazówki, jak korzystać z markowego produktu itp. To idealna okazja do zgromadzenia fanów marki lub po prostu osób, które interesują się obszarem, w którym działamy. Jednak prowadzenie kanału na YouTube jest dość czasochłonne i trudne, a wszelkie zaniedbania mogą zniechęcić markę. Dlatego decyzja o podjęciu takiego kroku powinna być dobrze przemyślana i poparta umiejętnościami działu marketingu.

YouTube SEO Partnership

Jednak to nie jedyne zalety współpracy z YouTube. Filmy stowarzyszone są znacznie lepiej oceniane przez algorytm. Ponieważ zarabiają również na Twoich wyświetleniach, aktywnie pomagają Ci promować Twoje treści. Im więcej masz subskrypcji YouTube, tym więcej zarabiasz. Dzięki nim staniesz się też bardziej wartościowym partnerem nie tylko dla YouTube, ale dla wszystkich marek i sieci partnerskich, co skutecznie przełoży się na rozwój Twojej marki. Długość filmów i liczba subskrybentów są najważniejsze dla algorytmu strony.

Najskuteczniejsze jest publikowanie tylko wartościowych treści. Jednak gdy kanał jest w powijakach i jego zasięg praktycznie nie istnieje, dotarcie do wczesnych fanów może być szczególnie problematyczne. Na tym etapie warto zbadać inne sposoby pozyskiwania subskrybentów, takie jak: B. Współpraca z innymi kanałami lub zakup określonej liczby subskrybentów na profesjonalnym serwisie. Dzięki temu Twój kanał będzie wyglądał znacznie bardziej wiarygodnie i zainteresuje się nim więcej osób, co pozytywnie wpłynie na jego reklamę w przyszłości. Warto też tworzyć profile kanałów na wszystkich popularnych portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Snapchat, Twitter czy Instagram. Ten rodzaj reklamy będzie znacznie skuteczniejszy niż tylko kanał na YouTube. Najlepsze kanały mają miliony subskrybentów.

Skąd pochodzi ten dochód? Ile średnio kosztuje umieszczenie reklamy YouTube w Google Ads (AdWords)?

Jako konsultant ds. marketingu na co dzień wiem, ile płacą w Google Ads (AdWords) za wyświetlenie 1 nieistotnej reklamy w AdWords – reklamy wideo możliwe do pominięcia. W tym modelu (CPV – Cost per View) reklamodawca AdWords płaci, gdy ktoś obejrzy reklamę przez 30 sekund i/lub kliknie w baner reklamowy/link.

Ceny w tym formacie reklamy za 1 obejrzenie – CPV (nie mylić z wyświetleniami – CPM, co tutaj oznaczają te skróty) wahają się od 0,2 do 0,8 zł średnio w Polsce (w 2018 r.). Google zatrzymuje dla siebie 32% tej kwoty, czyli powiedzmy: 0,0224 zł za każdą reklamę, Google zarabia 0,0224 zł, a YouTuber 0,0476 zł. W zaokrągleniu: Google 2 centy CPV i Youtuber 4,7 centa za 1 wyświetlenie.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad