Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Co to jest film z YouTube z kolejnymi komentarzami?

Algorytm Youtube – co warto o nim wiedzieć?

Firmy z nowych mediów zaciekle walczą o uwagę odbiorców. Aby go zachować, zalecają wyselekcjonowane treści. Wielu YouTuberów zastanawia się, dlaczego obserwuje nagłe wzrosty i spadki liczby subskrybentów. Popularność treści zależy od przychylności algorytmu – jaka jest jego zasada działania?

Jak nagrać film na YouTube? Strategia budowania kanału

Przed rozpoczęciem pracy nad konkretnym filmem należy najpierw przemyśleć ogólną strategię kanału. Bez nich Twój YouTube to tylko worek pełen filmów. Nawet jeśli poszczególne kreacje dość dobrze pasują do siebie tematycznie, nie opowiedzą spójnej historii, nie dotrą do określonej grupy odbiorców i nie zyskasz popularności na tym kanale. Prawdopodobnie nie przejmujesz się przypadkowymi wyświetleniami filmów, które nie wywołują reakcji ani zaangażowania odbiorców, prawda? W takim razie zobacz, jak założyć kanał YouTube z jasno określoną strategią!

1. Zdefiniuj cel

Jak zatem wykorzystać algorytm do osiągnięcia celów swojej strategii marketingowej?

Z góry należy zaznaczyć, że Google nie publikuje wszystkich szczegółowych zasad algorytmu rekomendacji. Dlatego musimy polegać na danych zebranych podczas pracy oraz ogólnych wytycznych Google. Sytuacja wygląda więc dość podobnie do algorytmów, które odpowiadają za kolejność wyświetlania wyników w wyszukiwarce Google.

We wczesnych latach swojego istnienia, aż do 2012 roku, YouTube promował głównie filmy, które uzyskały największą liczbę wyświetleń. To skłoniło twórców do tworzenia tytułów przynęt na kliknięcia dla swoich materiałów, ponieważ zachęciły ich (choć prawdopodobnie nieumyślnie) ustawienia algorytmu Google faworyzujące liczbę wyświetleń. W rezultacie użytkownicy często nie oglądali filmów do końca i wyłączali je po pewnym czasie. Gdy Google zdało sobie sprawę ze swojego błędu, postanowiło wprowadzić zmiany w algorytmie.

Miejsce na YouTube – na co zwrócić uwagę?

Uwzględnienie słów kluczowych w strategii miejsc docelowych wideo jest koniecznością. Wyszukiwarka portalu odczytuje m.in. słowa zawarte w opisie oraz w tytule w celu rozpoznania treści filmu. W tym celu możesz skorzystać z Planera słów kluczowych Google AdWords. Możesz także użyć tego narzędzia, aby uzyskać informacje o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań hasła w Google. Jeśli poza SERP-ami w wyszukiwarce na często wyszukiwane słowo kluczowe pojawiają się także filmy z serwisu, to ich wysoka pozycja wnosi do nagrania wiele nowych wyświetleń. Analizując słowa kluczowe, pamiętaj, że podczas wyszukiwania filmów użytkownicy serwisu korzystają z mniej skomplikowanych wyszukiwań niż w Google. Więcej o analizie słów kluczowych przeczytasz w tym artykule na naszym blogu: Po przeanalizowaniu fraz, na których opiera się późniejsza strategia pozycjonowania wideo, dowiedz się, jaka jest konkurencja. Sprawdź, jak optymalizują swoje filmy i jakie słowa kluczowe mają podobne filmy.

Jak skonfigurować prywatny kanał na YouTube?

Po zalogowaniu się na swoje konto YouTube kliknij awatar w prawym górnym rogu i wybierz „Utwórz kanał”. Jeśli widzisz „Twój kanał” zamiast tego elementu, musisz już utworzyć kanał YT dla tego konta. Następnie przejdź przez prosty przewodnik krok po kroku, który przeprowadzi Cię przez proces tworzenia kanału. Niektóre opcje do wypełnienia są opcjonalne i możesz je uzupełnić w dalszej części pracy: na przykład opis kanału lub zdjęcie w tle YouTube.

Utwórz kanał YouTube (prywatny)

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad