
Wiele firm ma zwykły kanał YouTube zamiast oficjalnego konta firmowego. Wiąże się to z pewnymi ograniczeniami, na przykład: Na normalnym kanale YouTube nie jest możliwe udostępnienie kanału innym użytkownikom. Problem staje się trudny, gdy chcemy z kimś współpracować przy prowadzeniu kampanii reklamy wideo na YouTube.
Nie wspominając o społeczności
YouTube to sieć społecznościowa z własnymi „stronami dla fanów” (społeczność kart), własnymi historiami (YT Reels) z bardzo duża społeczność Reaguj na żywo na treści, które śledzą i śledzą. Badanie przeprowadzone przez LifeTube pokazuje, że wskaźnik zaangażowania, liczony jako suma interakcji (reakcji i komentarzy) podzielona przez liczbę fanów lub subskrybentów, wyniósł poniżej 12% dla Facebooka i ponad 25% dla YouTube.
Prawdziwe gwiazdy i ogromny zasięg rodzą się i rodzą w YouTube.
Krok drugi – dostosowanie kanału
W panelu kanału oznaczonego marką YT znajdziesz opcję o nazwie „Dostosowanie kanału”. Tutaj – w zakładce «Marka» – możesz dodać elementy graficzne kanału – zdjęcie profilowe, baner i znak wodny. Zdjęcie profilowe to charakterystyczna grafika, która będzie widoczna wszędzie tam, gdzie pojawi się Twój kanał, dlatego najlepiej dołączyć logo firmy. Obraz baneru to grafika widoczna u góry strony kanału, co oznacza, że powinna pasować do identyfikacji wizualnej marki. Podczas odtwarzania filmów znak wodny pojawi się w prawym dolnym rogu.
Pamiętaj, że wszystkie grafiki powinny być czytelne zarówno na ekranach komputerów, jak i małych urządzeniach mobilnych. W zakładce Marka znajdziesz informacje o rozmiarze konkretnej grafiki.
Udostępnianie treści
Odkąd media społecznościowe szturmem podbiły Internet, udostępnianie przez użytkowników stało się naturalnym sposobem wyrażania siebie.
Dla twórcy przesłanego dalej wideo jest to najlepszy sposób na przyciągnięcie nowych widzów i zwiększenie popularności kanału. Oczywiście nie każdy film od razu staje się wirusowy. Istnieją jednak sposoby, aby zwiększyć swoje szanse na trafienie. Po pierwsze, YouTuber powinien sprawdzić YouTube i być na bieżąco z popularnymi tematami. Przesyłanie filmów na popularne i zyskujące popularność tematy może pomóc w rozpowszechnianiu informacji. Kluczem jest tutaj odpowiedni refleks i wyczucie czasu. Nie ma nic gorszego w Internecie niż marketing oparty na tematach, które straciły już na popularności. Niestety, termin przydatności do spożycia niektórych chwytliwych haseł czy popularnych wydarzeń może być bardzo krótki. Kolejnym ważnym elementem naszych filmów powinien być ładunek emocjonalny, czy to smutek, śmiech czy nostalgia. Konieczne jest również zdefiniowanie grupy docelowej i próba dostosowania treści do wartości, które są dla nich ważne. Widz udostępnia nasz film z określonych powodów. Nasza produkcja, która pojawia się na przykład na jego facebookowej tablicy, mówi za niego. Czasami dobrze jest wejść w umysły tych, którzy potencjalnie mogliby przekazać nasze filmy dalej.