
Pierwszą zasadniczą różnicą, o której powinniśmy wiedzieć, jest w pewnym sensie cel obu portali i sposób, w jaki odnoszą się do nich filmy.
Facebook jest bardzo dobry w generowaniu zasięgu i szybkim rozpowszechnianiu filmów. Ta funkcja sprawia, że jest idealnym kandydatem do wspierania kampanii i szybkich wydarzeń odbywających się TERAZ.
Najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku
Facebook to zdecydowanie jedna z najpopularniejszych sieci społecznościowych na świecie. Najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku to między 7:00 a 10:00 w dni powszednie. Większość ludzi zaraz po przebudzeniu sprawdza, co dzieje się w mediach społecznościowych.
Według badań poniedziałek i wtorek to najlepsze dni na publikowanie treści. Soboty charakteryzują się najmniejszą aktywnością w porównaniu z resztą tygodnia. Najlepszy czas na pisanie w weekendy to między 9:00 a 11:00.
Vloguj na YouTube i Vimeo lub przez Facebooka
Dziś nie musisz iść do telewizji, żeby coś pokazać światu. Warto wiedzieć, że wszelkie prawa związane z filmami dotyczą również filmów publikowanych na portalach. Jednocześnie filmy nagrane na popularnych kanałach są już uznawane za utwory audiowizualne o charakterze twórczym i jako takie podlegają ochronie. A wywiady to wideogramy bez twórczego charakteru, a także vlogi, które rejestrują różne momenty z życia codziennego.
Jeśli chodzi o przesłanie, retransmisję lub odtworzenie wideogramu, na przykład wywiadu lub fragmentów życia codziennego (wideogramu), nie musisz pytać o zgodę, ale być może będziesz musiał za to zapłacić, jeśli gra np. w telewizji. Takie spamowanie nie dotyczy tylko materiałów internetowych. Dystrybucja internetowa nie prowadzi sprzedaży wideogramów. Vlogger udostępnia sam wideogram, czyniąc go widocznym.
Oznacza to, że musisz złożyć wniosek i zapłacić za zezwolenie na użytkowanie w przypadku produkcji dostępnych wyłącznie online. Wykluczone są negocjacje w ramach dozwolonego użytku. Jeśli kanał nie istnieje na YouTube, możesz po prostu zamknąć swoje konto, aby uniemożliwić dystrybucję naszych filmów. Istotne jest, aby producent wideogramu nie posiadał żadnych autorskich praw majątkowych. Chociaż wypowiedzi niektórych vlogerów można uznać za dzieło (taki nietwórczy wideogram jak osiągnięcie artystyczne). Mają wtedy takie same prawa jak aktorzy. Wizerunek vloggera również jest chroniony. W niektórych przypadkach można ich traktować jak znajome osoby.
Większy zasięg na Facebooku czy Youtube?
Kolejnym ważnym faktem jest zakres publikowanych materiałów. Od dawna wiadomo, że zasięg filmów udostępnianych na Facebooku jest znacznie większy niż postów z linkami do materiałów na YouTube. Portal obsługuje własne platformy wideo i jednocześnie ogranicza zasięg konkurencji. Kolejną zaletą Facebooka jest również format reklamy filmów, który pomaga zwiększyć liczbę wyświetleń.
Nie oznacza to jednak, że YouTube jest w niekorzystnej sytuacji, jeśli chodzi o zasięg. Wsparcie Google jest bardzo ważne dla popularności tej strony z filmami. Znacznie częściej niż na Facebooku ludzie szukają odpowiedzi na irytujące pytania w popularnej wyszukiwarce. Oznacza to, że filmy opublikowane na Youtube z wymaganymi odpowiedziami będą miały wyższą pozycję w rankingu niż filmy z konkurencyjnego serwisu.
11:00-11:30 Otwarta edukacja w celu zbudowania latynoamerykańskiej społeczności profesjonalistów w zakresie informacji Fernando Lopez, APRENDER 3C
Ta prezentacja będzie dotyczyć OZE i otwartego dyplomu jako sposobu na zmniejszenie wysokie koszty uzyskania wyższego wykształcenia, zapewniające równość i dostęp do szkolnictwa wyższego. DR Carolyn Stevenson, Purdue University Global
W tej krótkiej prezentacji, z dużą ilością czasu na dyskusję, przedstawię główne wyniki moich badań doktorskich, które przeprowadziłam we współpracy z profesorami uniwersyteckimi w Ontario w 2018 roku . dr Jenni Hayman Katedra, nauczanie i uczenie się