Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Co to jest SEO filmu na YouTube?

«Jak zrobić dobre SEO?» – to jedne z najczęściej zadawanych pytań dotyczących Youtube i… nic dziwnego. Czemu? Ponieważ sukces Twojego kanału może zależeć od SEO!

Czego dowiesz się z tego artykułu?

Może ta dziewczyna zostanie gwiazdą YouTube i ma srebrny guzik do zdobycia 100 000 subskrybentów? Móc! Życzę jej tego z całego serca, ale zacznijmy od początku.

Istnieje wiele powodów, dla których warto przeczytać ten nektar. Jednym z nich może być posiadanie kanału YouTube i tworzenie filmów. Po drugie – może jesteś na początku swojej przygody w tym obszarze? Wcale by mnie to nie zdziwiło, bo czasem w mojej głowie pojawiała się myśl: „Dlaczego nie rzucić tego wszystkiego i zostać YouTuberem? Zacznijcie dzień i kolejny film z magicznym hasłem: Witajcie kochani, witajcie na moim kanale, dzisiaj mówimy o…”. Innym argumentem może być to, że pomagasz komuś prawidłowo skonfigurować ten kanał. A może po prostu wiesz, że warto przeczytać nasze nektary, bo dzięki nim możesz poszerzyć lub utrwalić swoją wiedzę? Do jakiejkolwiek grupy potencjalnych czytelników należysz, zapraszam do zapoznania się z kolejną dawką wiedzy.

Wyszukiwanie w YouTube

Wyszukiwanie nowych treści w YouTube odbywa się na podstawie wyników wyszukiwania i rekomendacji (strona główna, sugerowane filmy). Wyszukiwarka będąca częścią serwisu działa podobnie do wyszukiwarki Google. Każdy film jest oceniany przez algorytmy, które wyświetlają wyniki dla określonego zapytania w odpowiedniej kolejności. Na samej górze listy wyników wyszukiwania znajdują się treści sponsorowane – najczęściej są to linki do stron internetowych w ramach kampanii Google Ads.

Jak nazywa się film wideo w YouTube?

Jeśli masz już listę słów kluczowych, czas ich użyć. Nazwa pliku jest na pierwszym miejscu. Nie wrzucaj filmów o nazwie «film_1» na YT, nie zapomnij umieścić w nim klauzuli głównej. Gdybym zdecydował się nakręcić film zamiast pisać tekst, nazwałbym plik „pozycjonowanie-filmow-youtube”. Nie używaj polskich znaków w nazwach plików i oddzielaj wyrazy łącznikiem.

Poprawny tytuł filmu jest nie tylko niezbędny dla SEO, ale również z perspektywy odbiorcy. Muszą więc dopasować atrakcyjność do obecności w nim frazy kluczowej.

Treści wideo się sprzedają – spędzamy na nich 100 minut dziennie

Wiedząc, że YouTube to najpopularniejsza platforma wideo i jedna z najważniejszych witryn do udostępniania treści, wybór wydaje się oczywisty tworzyć treści wideo. A w tym roku stanowi ona coraz większą część konsumowanych przez nas treści. W 2021 roku spędzamy 100 minut dziennie przed ekranami, a marketerzy tego nie przegapią. Z badania Wyzowl State of Video Marketing Survey 2020 dowiadujemy się, że treści wideo są coraz częściej brane pod uwagę przy tworzeniu strategii marketingowych.

W 2015 roku 78% agencji i marek uznało ją za ważną jej część, pięć lat później już 92%. Ponadto aż 99% marketerów, którzy już korzystają z marketingu wideo, zamierza to robić nadal. Dlaczego treści wideo są tak popularne? W końcu coraz więcej czasu spędzamy online i konsumujemy wszelkiego rodzaju treści. Wydaje się również, że taniej jest napisać kilka dobrych artykułów niż zrobić dobry film. Jednak garść statystyk pomaga nam zrozumieć, na czym polega fenomen treści wideo.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad