Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Co udostępnisz wybierając w panelu informacyjnym opcję Udostępnij link do szablonu?

Galeria przykładowych rozwiązań Google Analytics w Panelach

Lista 42 paneli informacyjnych Google Analytics – utworzonych w Polsce wraz z instrukcją jak je zaimportować na swoje konto GA (niektóre przetestowałem, działają) – Niebezpieczeństwo! Aby go pobrać trzeba zapisać się do newslettera, ale myślę, że sam ten dokument jest tego wart, jeśli nie liczę informacji, na które wciąż liczę 🙂

Jak dodać źródło danych w Data Studio?

Po uruchomieniu programu czeka na Ciebie pusty panel administracyjny, który będziesz sukcesywnie wypełniał. Zacznij od dodania źródła danych. W tym celu kliknij Utwórz ze znakiem plus w lewym górnym rogu i wybierz Źródło danych. Następnie otworzy się lista, którą połączyłem w poprzednim akapicie. Możesz na przykład wybrać z listy Google Analytics lub Google Ads (dawniej Adwords) i po przesunięciu kursora kliknąć niebieski przycisk Wybierz. Następnie postępuj jeden po drugim, klikając Zezwól, jeśli to konieczne. Wybierz konta i usługi, które Cię interesują i kliknij przycisk Połącz, który pojawia się w prawym górnym rogu. Zakończony. Poniżej znajduje się krótki samouczek ze zrzutami ekranu:

Tworzenie panelu

Zakładam, że jesteś zainteresowany stworzeniem panelu od podstaw. Dlatego wybierz opcję „puste tło”. Ekran składa się maksymalnie z 12 widżetów.

Aby utworzyć panel, najpierw wybierz typ widżetu, a następnie skonfiguruj pozostałe opcje. Podczas dodawania dat wybierz je z wyświetlonej listy. Filtrowanie danych i link do raportu lub adres URL są opcjonalne.

Śledzenie zmian w nowym Google Analytics

AJ: Chciałem wrócić do innego wątku, ponieważ nieprzypadkowo zapytałem Cię o tę konfigurację. Mówią, że niektóre rzeczy dzieją się automatycznie. Fantastyczne, ponieważ niektóre z tych rzeczy, takie jak oglądanie filmów, wymagały konfiguracji. Nawet przez GTM (Google Tag Manager). Jednak z tego, co powiedziałeś, wynika, że ​​zdarzenia, na których ludziom naprawdę zależy, takie jak śledzenie zakupów lub wysłanie formularza (lub niektóre parametry niestandardowe), wymagają ręcznej konfiguracji.

Pytanie brzmi, bazując na implementacjach, które już uruchomiłeś, czy jest to trudniejsze, łatwiejsze, a może po prostu inne niż poprzednia konfiguracja? Bo jest wielu ludzi, którzy realizują takie rzeczy przy pomocy zespołu programistów, firm zewnętrznych. I nie będą szczególnie zainteresowani tym, co tam się dzieje i jak długo to trwa.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad