Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czego nie powinienem zrobić na moim kanale YouTube?

Pierwszą rzeczą, która często pojawia się w innych wątkach marketingowych, są badania odbiorców. Decydując się na markowy kanał na YT, warto wiedzieć, z kim chcemy rozmawiać. Jak pokazują statystyki, YouTube nie skupia się wyłącznie na najmłodszych odbiorcach. Grupa wiekowa 13-17 lat jest trzecią co do wielkości, a usługi docierają głównie do grupy wiekowej 18-24 lata (grupa największa), a następnie do grupy wiekowej 25-34 lata. W ostatnim czasie znacznie wzrosło również zainteresowanie starszych użytkowników. A w jakim wieku jest Twoja grupa docelowa? Jakie są jego oczekiwania? Jak się komunikuje? Warto to wszystko wiedzieć przed założeniem kanału.

Materiały wideo publikowane na YouTube to świetna obecność reklamowa, którą można obejrzeć w wyszukiwarce Google oraz na samym portalu. Podobnie jak w sieci, również tutaj ważnym czynnikiem będzie optymalizacja kanału i poszczególnych filmów. Im lepiej film zostanie umieszczony, tym większy będzie jego zasięg i dotrze do większej liczby zainteresowanych. To nie jedyna rzecz do zapamiętania.

YouTube pokazuje nam to, czego chce, a nie to, czego naprawdę chcemy

Najważniejsze w YouTube jest to, że kliknęliśmy film i oglądaliśmy go wystarczająco długo, aby wyświetlić jak najwięcej reklam zobaczyć. Ogólnie rzecz biorąc, im dłużej użytkownik spędza z aplikacją, tym lepiej. Wydaje się, że dane dostarczone przez użytkowników będą miały tutaj wysoki priorytet. Bo jeśli użytkownik powie, jakich treści nie chce widzieć i nie zostanie mu to dostarczone, to w ich miejsce mogą pojawić się treści, które kliknie i obejrzy. Cóż, jak się okazuje, to w ogóle nie działa.

Potrzebuję drogiego sprzętu, aby rozpocząć nagrywanie

Patrząc na wielu popularnych YouTuberów, można odnieść wrażenie, że niektóre ich produkcje przewyższają telewizyjną jakość. Tak, to dziś na porządku dziennym. Najczęściej mają drogi sprzęt, często ekipę na planie i ludzi z postprodukcji.

Początkujący YouTuber może wyglądać dość egzotycznie w porównaniu z takim profesjonalnym YouTuberem. Pamiętaj jednak, że Twoje filmy powinny być rzeczowe i przynosić ludziom wartość. Do wykonania zdjęcia wystarczy średniej jakości smartfon, którego zapewne używasz na co dzień. Kup statyw za kilka złotych, a mikrofon klapowy za kilkadziesiąt złotych. To wszystko, czego potrzebujesz, aby połączyć się ze światem.

Z takim sprzętem i odpowiednim oświetleniem Twoje filmy na pewno nie będą złej jakości. Pamiętaj, że kilka lat temu oglądaliśmy zabawne filmy z pikselami na YouTube i nikomu to nie przeszkadzało.

Błąd nr 4: niejednoznaczne treści

Jedną ze strategii obecności w YouTube jest budowanie społeczności wokół kanału marki. Nazywa się to strategią HUB. Zgodnie z tą strategią marka staje się influencerem. Tak swoją działalność prowadzą takie marki jak Morele.tv czy KuchniaLidla. Jednym z błędów popełnianych przy wdrażaniu tej strategii jest publikowanie treści na kanale, który nie zawsze jest atrakcyjny dla widzów. Dobrym przykładem są filmy korporacyjne. Konsekwencją tego błędu jest niższe umieszczanie nowych filmów w algorytmie. Jeśli nie kliknęli i nie obejrzeli poprzedniego filmu, ponieważ był to film biznesowy, YouTube jest mniej zaangażowany w promowanie dodatkowych materiałów w swoich funkcjach rekomendacji. Oglądalność starszych odcinków wpływa na promocje nowych odcinków.

Moim ulubionym przykładem zaśmiecania kanałów i straconej szansy dla wielkich widzów jest Millennium Bank Millennium Series. Z okazji rozpoczęcia współpracy banku z Radkiem Kotarskim, który prowadzi kanał Polimaty, powstała ciekawa seria wideo w stylu odcinków influencerów, ale z nawiązaniem do bankowości. Niestety, zamiast tworzyć nowy kanał „Millematy”, bank postanowił opublikować te filmy na swoim niechlujnym kanale YouTube. Efekt? Treści, które miały potencjał na setki tysięcy wyświetleń, ledwo odstają od treści korporacyjnych na kanale.

Efektywna struktura reklamy

Różnice między efektowną strukturą reklamy w wersji tradycyjnej i zmodyfikowanej przez YouTube przedstawiono na poniższych wykresach.

Twoja reklama powinna zaczynać się mocnym, wciągającym wprowadzeniem — to już wiesz. Następnie jest miejsce na pokazanie istoty reklamy i brandingu. Później akcja nieco się uspokaja, aby pokazać odbiorcy związek jego osoby i jego problemów z tym, co oferujesz. Tutaj powinieneś grać swoimi emocjami i opowiadać historię. Dopiero wtedy przychodzi czas na przedstawienie oferty. W dłuższej reklamie możesz na końcu dodać więcej szczegółów dotyczących oferty, które będą mogły przeczytać osoby, które po dotarciu do tego miejsca będą dość mocno zainteresowane Twoją ofertą.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad