Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czego szukają Polacy?

Rok 2021 był pełen różnych emocji. Po pierwsze, to pierwszy rok globalnej pandemii koronawirusa. Jeśli jednak spojrzymy na najczęściej powtarzane frazy podczas wyszukiwania informacji w wyszukiwarce Google, zobaczymy, że na pierwszy plan wysuwa się Euro 2020, czyli absolutny TOP polskiego internetu minionego roku.

Są też osoby, które opuściły polską listę: Krzysztof Krawczyk i Kamil Durczok. Nie zabrakło również wyszukiwań związanych ze zdrowiem i szczepieniami oraz rozrywką. Na szóstym miejscu znajduje się seria Netflix Squid Game, a pierwszą dziesiątkę zamyka Crew Ice Cream. W każdym razie pojawiają się one również na górze listy postów w miejscu gdzie…?

EM 2016, Robert Lewandowski, wybory prezydenckie w USA, Donald Trump czy pytanie jak grać w Pokemon Go – to hasła, które w 2016 roku zyskały największą popularność w wyszukiwarce Google. Jakie jeszcze osoby, wydarzenia i tematy interesowały Polaków? Google przedstawia swoje roczne podsumowanie – Rok w wyszukiwaniu.

Google ogłasza coroczną listę najpopularniejszych haseł. Zestawienia pokazują, jakie osoby, wydarzenia i tematy interesowały Polaków w 2016 roku.

Wielkie sportowe emocje, wielka polityka i… Pokémon

Gdzie Polacy szukają oszczędności?

W czasach rosnących cen produktów konsumenci wyraźnie szukają sposobów na oszczędzanie. Jedną z najczęstszych praktyk, jakie stosują, jest wybieranie produktów, które są sprzedawane po obniżonych cenach. Konsumenci rzadziej wybierają sklep będący aktualnie w promocji – bardziej skupiają się na promocjach w sklepach, w których często robią zakupy. Wybieranie produktów w większości przecenionych nie jest dobre na dłuższą metę, a marketerzy, którzy opierają swoją sprzedaż wyłącznie na reklamie, mogą mieć katastrofalne skutki na dłuższą metę. Konsumenci, którzy kupują wyłącznie artykuły promocyjne, nie są przyzwyczajeni do normalnej relacji z marką. Promocje powinny być specjalne, tymczasowe i okazjonalne, a nie stałe. Oczywiście ciekawą strategią jest np. stworzenie własnej linii produktów w niższej cenie, tak aby choć w części spełniała aktualne oczekiwania konsumentów – komentuje dr hab. Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Google radzi, jak zrobić zupę grzybową

Pytania zaczynające się od „jak” i „jak zrobić” zdecydowanie wyróżniają tematy kulinarne – Polacy dbają o przygotowanie pieczarek, szparagów czy chleba bananowego.

Nie zabrakło również kwestii takich jak pandemia i wojna związana z testami na obecność Covida czy koktajli Mołotowa. Jednak zapytani, jak w tych trudnych czasach pomóc sąsiadom w potrzebie, Polacy z radością szukali odpowiedzi:

Co, gdzie i co to jest? O co zapytaliśmy Google?

Oczywiście najpopularniejsza wyszukiwarka Google również zawiera wiele pytań. Tym razem wyszukiwarka zdecydowała się podzielić je na 4 główne kategorie – Gdzie? W jaki sposób? Co to jest? Jeśli? Co nas więc najbardziej zainteresowało?

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad