
Rok 2021 był pełen różnych emocji. Po pierwsze, to pierwszy rok globalnej pandemii koronawirusa. Jeśli jednak spojrzymy na najczęściej powtarzane frazy podczas wyszukiwania informacji w wyszukiwarce Google, zobaczymy, że na pierwszy plan wysuwa się Euro 2020, czyli absolutny TOP polskiego internetu minionego roku.
Są też osoby, które opuściły polską listę: Krzysztof Krawczyk i Kamil Durczok. Nie zabrakło również wyszukiwań związanych ze zdrowiem i szczepieniami oraz rozrywką. Na szóstym miejscu znajduje się seria Netflix Squid Game, a pierwszą dziesiątkę zamyka Crew Ice Cream. W każdym razie pojawiają się one również na górze listy postów w miejscu gdzie…?
EM 2016, Robert Lewandowski, wybory prezydenckie w USA, Donald Trump czy pytanie jak grać w Pokemon Go – to hasła, które w 2016 roku zyskały największą popularność w wyszukiwarce Google. Jakie jeszcze osoby, wydarzenia i tematy interesowały Polaków? Google przedstawia swoje roczne podsumowanie – Rok w wyszukiwaniu.
Google ogłasza coroczną listę najpopularniejszych haseł. Zestawienia pokazują, jakie osoby, wydarzenia i tematy interesowały Polaków w 2016 roku.
Wielkie sportowe emocje, wielka polityka i… Pokémon
Gdzie Polacy szukają oszczędności?
W czasach rosnących cen produktów konsumenci wyraźnie szukają sposobów na oszczędzanie. Jedną z najczęstszych praktyk, jakie stosują, jest wybieranie produktów, które są sprzedawane po obniżonych cenach. Konsumenci rzadziej wybierają sklep będący aktualnie w promocji – bardziej skupiają się na promocjach w sklepach, w których często robią zakupy. Wybieranie produktów w większości przecenionych nie jest dobre na dłuższą metę, a marketerzy, którzy opierają swoją sprzedaż wyłącznie na reklamie, mogą mieć katastrofalne skutki na dłuższą metę. Konsumenci, którzy kupują wyłącznie artykuły promocyjne, nie są przyzwyczajeni do normalnej relacji z marką. Promocje powinny być specjalne, tymczasowe i okazjonalne, a nie stałe. Oczywiście ciekawą strategią jest np. stworzenie własnej linii produktów w niższej cenie, tak aby choć w części spełniała aktualne oczekiwania konsumentów – komentuje dr hab. Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Google radzi, jak zrobić zupę grzybową
Pytania zaczynające się od „jak” i „jak zrobić” zdecydowanie wyróżniają tematy kulinarne – Polacy dbają o przygotowanie pieczarek, szparagów czy chleba bananowego.
Nie zabrakło również kwestii takich jak pandemia i wojna związana z testami na obecność Covida czy koktajli Mołotowa. Jednak zapytani, jak w tych trudnych czasach pomóc sąsiadom w potrzebie, Polacy z radością szukali odpowiedzi:
Co, gdzie i co to jest? O co zapytaliśmy Google?
Oczywiście najpopularniejsza wyszukiwarka Google również zawiera wiele pytań. Tym razem wyszukiwarka zdecydowała się podzielić je na 4 główne kategorie – Gdzie? W jaki sposób? Co to jest? Jeśli? Co nas więc najbardziej zainteresowało?