Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy auto na gaz pobiera benzynę?

Ale na co należy zwrócić szczególną uwagę? Zdecydowanie sprawa dla fachowców, którzy montują taki system. Musisz wybrać profesjonalistów, aby wybrać idealny zestaw do swojego samochodu. Nie twierdzimy, że może być najtaniej, ale w tym przypadku nie warto oszczędzać. Montaż wyższej jakości jednak szybciej się zwraca, ponieważ eksploatacja takiego pojazdu jest tańsza. Tylko renomowane firmy stosują najwyższej jakości elementy konstrukcyjne, które nie powodują typowych wad. Czy na pewno masz czas i pieniądze, aby od czasu do czasu zatrzymać samochód w celu naprawy? Wątpimy w to.

Samochód na benzynę to dobre rozwiązanie dla osób, które rzadko korzystają z samochodu. Wówczas inwestycja związana z instalacją LPG może się amortyzować przez wiele lat lub wcale. W takich przypadkach silnik benzynowy jest jak najbardziej wskazany.

Ubezpieczenie OC jest najdroższe, ale po dokładnym porównaniu…

Zacznijmy od ubezpieczenia OC, które jest najdroższe dla pojazdów LPG. Oto średnie ceny OC w I kwartale 2020 r. wg rodzaju paliwa (dane z raportu RANKING):

  • Elektryczny – 484 zł;
  • Benzyna – 660 zł;
  • benzyna/prąd – 677 zł;
  • Diesel – 699 zł;
  • benzyna + gaz – 737 zł.

Niskie koszty eksploatacji

Według raportu „Polak w drodze 2.0” opublikowanego przez Santander Consumer Bank ponad 90% Polaków wydaje co najmniej 500 zł miesięcznie na samochód do konserwacji.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Do tego dochodzą koszty paliwa, więc kolejne 500 zł. Załóżmy, że miesięcznie przejeżdżasz 1000 km, a Twój samochód spala 8 litrów na 100 km, to na samą benzynę wydasz około 418 zł. Jeśli wybierzesz gaz, Twoje miesięczne koszty tankowania wyniosą około 209 zł, czyli dwa razy więcej.

W samochodzie z instalacją LPG obowiązuje następująca zasada: im dalej jedziesz, tym więcej oszczędzasz. Na początku trasy pojazd porusza się na benzynie lub oleju napędowym. Dopiero po jakimś czasie, gdy silnik się «rozgrzeje» przełącza na gaz. Zużycie paliwa wzrasta z każdym dodatkowym przejechanym kilometrem.

CNG czy LPG?

Silniki z fabryczną instalacją mają zazwyczaj te same parametry dla CNG i benzyny (spadki osiągów zauważalne są w instalacjach zasilanych LPG w fazie lotnej). Metan ma liczbę oktanową 130 i dlatego jest wyjątkowo odporny na uderzenia. CNG jest też lżejsze od powietrza, więc w przypadku rozszczelnienia instalacji nie pozostaje na podłodze garażu zmniejszając ryzyko pożaru lub wybuchu (prawdziwe w przypadku LPG stąd zakaz składowania samochodów z taką instalacją pod ziemią w garażu). .

LPG przechowywany jest w zbiorniku pod ciśnieniem kilku barów. Tak więc cylinder może być spawany ze stali, dość cienki (mniej niż 3 mm) i kształtowany na różne sposoby. Ciśnienie robocze w instalacji CNG przekracza 200 bar, a butle wykonane są z zimnogiętej stali o grubości 5 mm. Dzięki temu są trzykrotnie cięższe od zbiorników LPG, a wydłużony kształt utrudnia ich zmieszczenie w samochodzie. Zbiorniki kompozytowe są kosztowną alternatywą.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad