Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy BMW są awaryjne?

Sporządziliśmy listę najniebezpieczniejszych samochodów wyprodukowanych po 1997 roku. Przyjrzeliśmy się bliżej zarówno pojawiającym się problemom technicznym, jak i korozji. Jeśli planujesz zakup używanego samochodu, sprawdź, czy wybranego modelu nie ma na poniższej liście.

Zakup używanego samochodu zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, ponieważ nie do końca wiadomo, jak poprzedni właściciel traktował pojazd. Mimo to na rynku nie brakuje samochodów tzw. używanych, które również są chętne do ich zakupu. Zanim się na cokolwiek zdecydujesz, warto sprawdzić, czy model nie jest bardzo zniszczony, a następnie – jeśli masz na myśli konkretny samochód – zlecić sprawdzenie stanu technicznego zaufanemu mechanikowi. Jeśli jesteś w fazie wyszukiwania, sprawdź poniższe rankingi, aby zobaczyć, których samochodów najlepiej unikać.

Główne przyczyny awarii

Jak można się domyślić, najczęstsze awarie w ciągu ostatniego roku były spowodowane ograniczeniami związanymi z pandemią koronawirusa. Jak to możliwe? Ludzie poruszają się mniej, ich samochody stoją dłużej, a prąd gaśnie. Dlatego duża część interwencji ADAC była spowodowana awariami baterii, aż 46 procent.

Ale inne powody przybycia pomocy drogowej były poważniejsze. W 15,9 proc. przypadków przyczyną była awaria silnika (wtrysk, zapłon, czujniki), w 14,2 proc. przypadków. spraw to układ kierowniczy, hamulce, zawieszenie czy układ napędowy) w 10 proc. alternator, rozrusznik, oświetlenie czy okablowanie, w 7,1 proc. opony o 3,2 proc.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] układ paliwowy o 2,1 proc. Układy chłodzenia, ogrzewania lub klimatyzacji oraz w 1,2% układach wydechowych, filtrach cząstek stałych lub katalizatorach.

Używany silnik benzynowy BMW – N43

Wygląd: BMW serii 1 (E81-E87), serii 3 (E90-E93), serii 5 (E60)

) )

Kupno używanego BMW – jak uniknąć problemów z silnikiem?

Silniki BMW stają się coraz bardziej złożone. Walka o jak najwyższe osiągi idzie w parze z dążeniem do redukcji gabarytów i wagi. Nawet jeśli silniki są stosunkowo nowe, gwarantują dużą przyjemność z jazdy. Problemy narastają wraz z większym przebiegiem. Typowe pytanie na forach to «czy warto kupić». Odpowiedź zwykle brzmi „warto, jeśli przebieg nie przekracza 200 tys. km”. Czy powinieneś posłuchać tej rady? Każdy musi sam ocenić. Wyniki raportu opublikowanego przez British Warranty Direct z pewnością dają do myślenia. Firma oferująca ubezpieczenia pogwarancyjne umieściła silniki BMW na siódmym miejscu w rankingu najczęściej psujących się agregatów.

Szymon Łukasik, fot. BMW

Karoseria, elektryka i elektronika

Pierwsza kategoria i już sporo ciekawostek – najmniej irytujący jest spływ wody z klapy bagażnika do jej komory, gdy musimy skorzystać z tej części samochodu w deszczu. Ponadto w BMW serii 7 F01/F02 występują liczne usterki elektryczne i elektroniczne, w tym problemy wszelkiego rodzaju: od luźnych styków, przez niedziałającą funkcję automatycznego otwierania tylnej klapy, po niedziałającą pamięć ustawień foteli, po uszkodzone/zużyte wyświetlacze (zdarzało się, że nawet prawie nowe samochody wymagały wymiany w ramach gwarancji z powodu nieaktywnych pikseli).

Wiele złych rzeczy napisano o wyciszeniu przez użytkowników takich samochodów. Niepożądane dźwięki słychać nie tylko z okolic deski rozdzielczej, ale także z niedopracowanej aerodynamiki lusterek zewnętrznych. Na tym tle słabo wygłuszony obszar wokół zbiornika (z którego słychać kliknięcie po tankowaniu) wydaje się mało istotnym szczegółem.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad