Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy Google Search Console jest za darmo?

Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które pozwala nam monitorować naszą stronę internetową. W usłudze Google Search Console możemy sprawdzić:

  • ruch naszej witryny z wyszukiwarki Google,
  • stan zaindeksowanych stron naszej witryny,
  • błędy indeksu na nasze podstrony,
  • Pozycja w rankingu Google dla słów kluczowych lub podstron naszej witryny,
  • możemy dodawać i zarządzać mapami witryn,
  • sprawdzać szybkość ładowania strony oraz szybkość ładowania strony na urządzeniach mobilnych ,
  • Sprawdzając bezpieczeństwo naszej strony internetowej,
  • możemy sprawdzić liczbę linków zewnętrznych i wewnętrznych,
  • liczbę stron prowadzących do naszej witryny.

Co to jest Search Console?

To narzędzie bezpośrednio od Google nosiło kiedyś nazwę Google Webmaster Tools.

Ponad rok temu przeszedł gruntowny lifting pod względem ergonomii obsługi i wyglądu, co znacznie ułatwia obsługę także laikom.

4.1. Wydajność

Przegląd wydajności wyszukiwania jest jednym z najważniejszych, ponieważ uwzględnia również ogólną wydajność strony w tych wynikach. Dostarcza zdecydowanie najbardziej wymiernych informacji o wpływie pozycjonowania, ale także o jego rzeczywistych korzyściach. Niektóre rzeczy, na które warto zwrócić uwagę w tym raporcie to:

  • Łączna liczba kliknięć – ten wskaźnik pokazuje, ile osób kliknęło w link prowadzący do Twojego sklepu w danym momencie i trafiło tam z wyników wyszukiwania,
  • sumaryczne wyświetlenia – ta informacja wskazuje, ile razy Twój sklep wyświetlił się użytkownikom w wynikach wyszukiwania (niekoniecznie generuje kliknięcia),
  • średni CTR – jest to procent stosunku liczby kliknięć do liczby odsłon w wynikach wyszukiwania,
  • średnia pozycja – ten parametr pokazuje, jak wysoko Twój sklep pojawił się w wynikach wyszukiwania – średnio z uwzględnieniem każdej frazy.

Krok trzeci

Następnie konto Google Search Console jest weryfikowane. Na tym etapie musimy potwierdzić, że jesteśmy właścicielami lub mamy uprawnienia do witryn, które hostujemy. Weryfikacji takiej można dokonać na różne sposoby:

  • Plik weryfikacyjny Google Search Console – prosta i szybka metoda weryfikacji, która jest najczęściej wybierana przy zakładaniu konta w GSC. Polega na przesłaniu wygenerowanego pliku HTML na serwer FTP, który potrzebuje dostępu.

    Wgrywając plik na serwer możemy zweryfikować usługę klikając w przycisk: Zweryfikuj.
  • znacznik HTML – jeśli wybierzemy ten rodzaj weryfikacji, potrzebujemy dostępu do edycji kodu źródłowego naszej strony. Ważne: jeśli posiadamy stronę na WordPressie, Joomla czy Drupalu, możemy w tym celu skorzystać z konkretnych wtyczek bez konieczności ręcznej edycji kodu.
  • Google Analytics – Jeśli mamy konto Google Analytics na tym samym koncie Gmail, na którym założyliśmy konto GSC, możemy skorzystać z tego narzędzia weryfikacyjnego.
  • Menedżer tagów Google — możemy również użyć Twojego konta Menedżera tagów do weryfikacji.
  • Domain Name Provider – jest to najbardziej zaawansowana metoda weryfikacji, która wymaga od nas powiązania rekordu DNS z Google. Metoda dla zaawansowanych użytkowników lub specjalistów.

Połączenie Google Analytics i Google Search Console

Warto również wspomnieć, że w przeciwieństwie do Google Analytics nie musimy implementować kodu na stronie. Po pomyślnym zakończeniu procesu rejestracji i weryfikacji w Google Search Console należy na chwilę wrócić do Google Analytics. W Zarządzaniu kontem spójrz na zakładkę „Ustawienia usługi”. Następnym krokiem jest znalezienie sekcji dotyczącej łączenia konta z Google Search Console. Wystarczy, że przesuniemy suwak, a nasze konto zacznie pobierać więcej danych z GSC. Należy również zauważyć, że jeśli nie korzystamy z GSC i wystarczy nam Google Analytics, łącząc konta uzyskujemy znacznie bogatsze dane z punktu widzenia pozycjonowania lokalizacji.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad