Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy LPG zniknie w Polsce?

Z danych sieci dealerskiej AAA Auto dowiadujemy się ciekawych rzeczy, które mogą być zwiastunem nowego trendu w polskiej motoryzacji. Czy grozi nam nasycenie rynku tanich samochodów LPG? Wszystko na to wskazuje, bo obecna sytuacja, problemy branży i działania Unii Europejskiej mogą rozlać to paliwo w nadchodzących latach.

Polska jest drugim co do wielkości krajem po Turcji, który korzysta z tego alternatywnego paliwa, z prawie 3,3 milionami samochodów napędzanych gazem. Ponadto możemy pochwalić się świetną infrastrukturą stacji paliw LPG. Niestety mimo ogromnej popularności LPG Unia Europejska zawsze traktowała to paliwo beztrosko. Jest to zaskakujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jest to stosunkowo czyste i przyjazne dla środowiska paliwo. Najnowsze rozporządzenie Komisji Europejskiej mówi, że do 2035 roku producenci samochodów powinni promować wyłącznie pojazdy bezemisyjne. Oczywiście to tylko scenariusz dla entuzjastów LPG. Ponadto do 2025 roku zniesione zostaną wszelkie dotacje na promocję LPG i gazu ziemnego w transporcie. Może się wydawać, że nad branżą zbierają się jeszcze ciemniejsze chmury niż myślisz.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″]

LPG przeżywa wielki kryzys. Niestety…

– Wnioski z informacji otrzymanych z Ministerstwa wskazują, że znaczna część lub nawet całość przesyłek mogła zostać skierowana na transport morski. Niektóre firmy podjęły już kroki w celu zwiększenia przepustowości terminali i samodzielnie zdecydowały o zaprzestaniu importu LPG z Rosji. Biorąc pod uwagę obecną sytuację i napięte relacje między naszym krajem a Rosją, najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest wstrzymanie przez Rosję dostaw nie tylko LPG, ale także wszystkich innych towarów – tłumaczy resort.

  • pojazdy elektryczne
  • pojazdy napędzane wodorem

    (tixag41ix) pojazdy na gaz ziemny (tixag45agb_1) CNG/LNG )

  • Samochody z instalacją LPG.
  • Fiat Punto III (2005- / Bravo II (2007-

    ) Bravo – 90 KM Starsze układy mieszania stosowane były przeważnie w wersjach 8-zaworowych LPG, wtrysk na Wersja 16V Mocniejsza wersja korzysta z hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, co czyni ją zasadniczo bezobsługową, a istniejąca konstrukcja nie wpływa na osiągi.

    Pandy mogą śmiało instalować LPG w dwóch najpopularniejszych silnikach benzynowych: 1.1 (również w Seicent) i Fiat 1.2 oferowały nawet samochody z fabrycznym montażem Tartarini. Prywatni użytkownicy najczęściej wybierali Landi Renzo, LOVATO i BRC Panda z nowocześniejszymi konstrukcjami z niezawodnym wtryskiem LPG (starsza fabryka może strzelać gazem) City Fiat realistycznie spala około 7 -8 litrów LPG na 100 km akceptuję brak bagażnika (cylinder zastępuje koło zapasowe i lądują za tylną kanapą) (tixagg_7)

    Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
    Privacidad