Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy można jeździć cały czas na gazie?

Samochód z instalacją gazową musi przechodzić coroczny przegląd techniczny. Płacisz za to około 50% więcej niż za wycieczkę zabytkowym autem, musisz też zarejestrować nową instalację w dziale komunikacji i ponieść związane z tym koszty. W przypadku zakupu taniego auta na benzynę może się okazać, że sama instalacja LPG wymaga gruntownego serwisu, a to wiąże się ze sporymi kosztami.

Dobre auto z gaźnikiem robi km, wymienia filtr gazu, sprawdza szczelność montażu i za pomocą komputera diagnostycznego sprawdza czy np. nie ma błędów w działaniu reduktora. Sprawdzaj wtryskiwacze co 60 000 km, co 100 000 km wymieniaj reduktor i listwę wtryskową.

Jak sprawdzić czy instalacja gazowa się opłaca?

To bardzo proste. Zobaczmy, ile litrów paliwa spala nasze auto na 100 km. Pomnóżmy liczbę litrów paliwa przez cenę za litr. Wtedy zobaczymy ile tak naprawdę kosztuje nas przejechanie 100 km. Zobaczmy, ile kosztowałoby nas przejechanie tego samego dystansu na benzynie. Jeśli od wyniku paliwowego odejmiemy wynik benzyny, zobaczymy, ile moglibyśmy zaoszczędzić na 100 przejechanych kilometrach. Jeśli podzielimy cenę instalacji LPG przez nasze oszczędności, dowiemy się, ile kilometrów zapłaci za nas instalacja. Dodatkowe przejechane kilometry to oszczędności, które możemy zatrzymać w kieszeni.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Należy zauważyć, że instalacja gazowa wymaga minimalnej dawki benzyny do prawidłowego działania (przy zimnym silniku po uruchomieniu samochodu). Dokładne oszczędności możesz sprawdzić w kalkulatorze opłacalności instalacji LPG.

Utrzymuj właściwy poziom paliwa w zbiorniku

Niewielka ilość benzyny oznacza większe skraplanie się osadów iw konsekwencji zabrudzenie układu paliwowego oraz awarię pompy paliwowej. Niski poziom paliwa powoduje również skraplanie się pary wodnej na ściankach zbiornika, co może powodować korozję i utrudniać rozruch. Dlatego unikaj częstej jazdy na rezerwie – w zbiorniku zawsze powinna znajdować się wystarczająca ilość benzyny, aby zapewnić dobre smarowanie i chłodzenie pompy paliwowej oraz bezpieczne uruchomienie samochodu.

Nie zaczynaj gwałtownie, zwłaszcza po długim postoju. Pamiętaj, że po uruchomieniu silnika osiągnięcie temperatury, przy której można bezpiecznie przełączyć na gaz, zajmie trochę czasu. Choć nowoczesne instalacje LPG robią wszystko same, to przy starszych instalacjach kierowca może sam zdecydować o zmianie zasilania. Pamiętaj, że czas rozruchu silnika benzynowego wydłuża się zimą ze względu na niskie temperatury.

Instalacja LPG: czy można ją oszczędzić?

Oczywiście, że można, ale na dłuższą metę zawsze kończy się to źle dla silnika i właściciela auta. Cóż, im uboższa mieszanka paliwowa, którą otrzymuje silnik, tym wyższa temperatura spalania tego paliwa. Zbyt wysoka temperatura w komorach spalania spowoduje spalenie zaworów silnika (lub rozkalibrowanie układu, w niektórych autach samo ustawienie luzu zaworowego kosztuje niemałe pieniądze!), a zbyt gorące spaliny spalą katalizator, który go zużyje w krótkim czasie. Nie sposób! Zdecydowanie lepiej, jeśli silnik spala więcej gazu, ale pozostaje bezpieczny.

Oczywiście nie oznacza to, że nie należy sprawdzać ustawień instalacji: należy to robić tak często, jak to możliwe, ale nie ze względu na oszczędność energii, ale dla maksymalnego bezpieczeństwa urządzenia!

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad