Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy PageRank dalej jest wykorzystywany do oceny stron?

Dane wpływają na wartość witryny określoną przez Google. Obecnie jest to jeden z około 200 czynników branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu strony internetowej. Wpływa to na jego pozycję w wyszukiwarce, a co za tym idzie na wielkość ruchu na stronie oraz możliwość realizacji konwersji, czyli celów takich jak zakup produktu przez użytkownika czy „polubienie” jego profilu na Facebooku.

Co to jest PageRank?

Google używa terminu „PageRank” (PR) do pomiaru ważności witryny. Im wyższy PR, tym większy autorytet Google przypisze Twojej witrynie i tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie trafią na Twoją witrynę ze strony wyników wyszukiwania (SERP). PR jest obliczany dla każdej strony serwisu i dla serwisu jako całości. Wartość PR dla każdej strony zależy od tego, ile innych ważnych stron prowadzi do tej strony. O wartości PR strony internetowej decyduje PR wszystkich poszczególnych stron. Google używa następującego wzoru do obliczania PR strony: PageRank = Link do strony głównej x 0,9 x Jakość strony głównej x 0,1 Google używa tego wzoru do obliczania PR w całej witrynie: PR w całej witrynie = Link do strony głównej x 0,9 x Jakość strony głównej x 0,1 x PR na stronie głównej x PR wszystkich stron głównych – PR wszystkich stron Twojej witryny Te formuły są nieco skomplikowane, ale pokazują, że PR zależy od wielu czynników.

Oryginalny algorytm Google PageRank był prosty, ale skuteczny. Po prostu obliczał liczbę hiperłączy przychodzących do danej witryny i przypisywał wyższy PR stronom z większą liczbą linków przychodzących. Gdy Internet ewoluował i stawał się coraz bardziej komercyjny, Google zdał sobie sprawę, że ten prosty system ma kilka poważnych wad. Okazuje się, że wiele stron internetowych tworzyło fałszywe linki, aby zwiększyć swój PR. Zostało to nazwane „spamem linków”. Pojawiły się również inne nielegalne działania, takie jak hodowla linków. Google nieustannie ulepsza swoje algorytmy, aby walczyć z tymi problemami, ale podstawowa idea PR pozostaje taka sama. PR jest miarą tego, ile innych stron zawiera linki do Twojej.

Im więcej masz linków, tym wyższy jest Twój PR. Google używa wielu różnych kryteriów, aby określić witrynę PR. Posługuje się wieloma różnymi formułami w zależności od typu strony internetowej i rodzaju zawartych w niej informacji.

Dlaczego specjaliści SEO potrzebują PageRank?

Specjaliści SEO od lat skupiają się na jednej rzeczy w procesie rankingowym – pozyskiwaniu linków. Dziś to ważny czynnik, ale jeden z wielu. Kiedyś nie trzeba było martwić się o to, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, bogata w treści, ma odpowiednią strukturę i wewnętrzne linkowanie. Wystarczyło zdobyć linki z innych stron.

Struktura linków powinna być postrzegana jako rozległa sieć linków między różnymi domenami i adresami URL. Tak więc nie tylko liczba linków ma znaczenie, ale także skąd te linki pochodzą. Uzyskanie linku ze strony zawierającej 1000 linków z innych witryn jest o wiele bardziej wartościowe niż uzyskanie wielu linków z witryn, które nie są wymienione nigdzie indziej. Chodzi o to, że PageRank przepływa między stronami, co jest miarą „siły” zdobytych linków. Link z dobrze połączonej popularnej strony zapewnia większy zastrzyk tej „mocy”. Znajomość mocnych stron poszczególnych podstron była zatem bardzo ważna przy pozyskiwaniu linków (a także przy sprzedaży). Jednym ze źródeł tej wiedzy może być wspomniany pasek narzędzi.

Wynik PageRank

PageRank to złożony algorytm, który przypisuje stronie internetowej ranking na podstawie jej ważności lub autorytetu.

W przypadku SEO PageRank był liniową reprezentacją skali logarytmicznej od 0 do 10, wyświetlaną na pasku narzędzi PageRank.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad