Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy po wymianie butli LPG trzeba zrobić przegląd?

Aby butla z gazem płynnym mogła być dopuszczona do dalszego użytku, musi przejść regularne testy. Najpierw sprawdzana jest grubość zewnętrznej powłoki zbiornika. Równie ważny jest wygląd zewnętrzny zbiornika oraz odporność na ciśnienie. Butla LPG musi przejść wszystkie etapy testu. Kiedy zbiornik może nie być homologowany? Jeśli informacje i dane na butli są nieczytelne, co uniemożliwia weryfikację. Zdarza się również, że brakuje plakietki z nazwiskiem. Dodatkowo legalizacja nie jest możliwa w przypadku pojawienia się znaku K.E., który informuje nas o zakończeniu eksploatacji. Ekspert nie da pozytywnego wyniku, jeśli zbiornik jest skorodowany, a jego powłoka jest wgnieciona.

Okazuje się, że Twoja butla LPG jest przeterminowana i nie nadaje się już do dalszego użytku. Czy nowa instalacja jest tego warta? Instalując gaz w samochodzie możemy zaoszczędzić nawet do 50% na kosztach paliwa. Jeśli więc dokarmialiśmy i zmienialiśmy swoje przyzwyczajenia, to również musimy liczyć się z rosnącymi miesięcznymi wydatkami. Istnieje również opinia, że ​​gaz niszczy silnik. Nie dzieje się tak, jeśli butla i cała instalacja zostały prawidłowo zamontowane. Za problemy z silnikiem możemy winić instalację gazową tylko wtedy, gdy poszczególne elementy są nieprawidłowo zamontowane i wyregulowane.

Co to jest homologacja butli LPG?

Homologacja butli LPG jest potwierdzeniem spełnienia wszelkich norm i warunków technicznych. Podobnie jak w przypadku rejestracji samochodu lub innego rodzaju urządzenia, homologacji musi dokonać producent. Po przeprowadzeniu testów właściwy organ, w tym przypadku Instytut Pojazdów Samochodowych, wydaje homologację dla danego typu urządzenia.

Jeżeli jednak urządzenie zostało wyprodukowane w innym kraju Unii Europejskiej, ITS (Instytut Transportu Samochodowego) uzna wydane tam świadectwo homologacji. Można więc z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że każde urządzenie dopuszczone do obrotu w Unii Europejskiej posiada własną homologację potwierdzoną certyfikatem.

Na czym polega legalizacja zbiorników LPG?

Legalizacja zbiornika LPG polega na sprawdzeniu jego stanu technicznego przez inspektora TDT. Zbiornik jest testowany pod kątem odkształceń, odkształceń i odporności na ciśnienie. Sprawdzany jest również lakier, który stanowi zabezpieczenie przed korozją. Inspektorzy zwracają również uwagę na dane na tabliczce znamionowej – datę produkcji, informacje o producencie oraz znak certyfikacji 67R. Płytka drukowana nie może być oznaczona K.E.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] być oznaczone, co oznacza koniec usługi. Jeśli zbiornik przejdzie wszystkie testy, to nie ma przeciwwskazań do przedłużenia jego żywotności o kolejne 10 lat.

Legalizacja butli LPG musi odbyć się w kilku przypadkach. Pierwszą, o której wspomnieliśmy wcześniej, jest data ważności. Data ważności butli gazowej podana jest na jej tabliczce znamionowej, a także w dokumentach TDT wystawianych dla każdego samochodu z instalacją LPG. Warto przedłużyć ważność butli z gazem w czasie, aby móc prowadzić poruszające się auto. Butlę ciśnieniową należy również zdemontować po wymianie zbiornika LPG i zamontowaniu nowego. Innym przypadkiem, w którym butla musi zostać zalegalizowana, jest zakup używanego samochodu z instalacją gazową z zagranicy. Legalizacja wymagana jest również w przypadku, gdy samochód brał udział w wypadku drogowym, w wyniku którego uzyskano dowód rejestracyjny. Chociaż nie jest to obowiązkowe, ze względów bezpieczeństwa warto po każdym zderzeniu sprawdzić stan zbiornika.

Polecamy inne nasze materiały do ​​instalacji LPG:

Co wybrać – instalacja LPG czy CNG?

Jak wtrysk bezpośredni wpływa na pracę samochodu z instalacją LPG?

Znacznie lepszą opcją jest…

Znacznie lepszą opcją jest zakup nowej butli. Homologacja to proces, który wymaga sprawdzenia zewnętrznej powłoki zbiornika, jego wnętrza oraz określenia odporności na ciśnienie. To poważne testy, od których zależy bezpieczeństwo użytkowania butli ciśnieniowej. Pomyłka inspektora polegająca na dopuszczeniu do użytku butli, która jest w złym stanie, może być kosztowna. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej inspekcji ruchu drogowego. Dlatego każda homologacja niesie ze sobą pewne ryzyko. Jednocześnie cena tej usługi jest niewiele atrakcyjniejsza niż w przypadku wymiany na nową. Czasami może być drożej. Koszt zezwolenia waha się od 200 do 250 zł. Cena nowej butelki to około 300 zł, ale można znaleźć oferty na nowe zbiorniki za 200 zł. Biorąc pod uwagę, że jest to inwestycja, którą dokonuje się co dziesięć lat, bardziej opłacalne wydaje się dopłacenie 50-100 zł więcej. Nie jest to duża różnica, a dostajemy gwarancję bezpieczeństwa i możliwość płynnej jazdy bez obaw o stan naszej instalacji. Dlatego powinniśmy unikać homologacji i zdecydować się na wymianę butli na nową.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad