
Zdecydowanie możemy powiedzieć, że pozycjonowanie jest najbardziej dochodową formą reklamy. W dobie Internetu, który de facto wypiera inne media, takie jak telewizja, radio czy prasa, każdy myślący o kampanii promocyjnej nie powinien zapominać o reklamie w sieci. Podstawowy problem polega na tym, że każda firma czy instytucja ma swoją stronę internetową. Oczywiście strona internetowa służy nam jako nośnik wizerunku, ale przede wszystkim jako nośnik reklamy naszej firmy, naszej marki, naszych usług czy produktów. Nic więc dziwnego, że wiele firm inwestuje w swoje strony internetowe dziesiątki, a nawet sześciocyfrowe kwoty. Zanim jednak użytkownik znajdzie się na naszej stronie, musimy go po pierwsze poinformować, a po drugie zainteresować, aby znalazł się na naszej stronie i ostatecznie został naszym klientem. Najprościej byłoby, gdyby użytkownik znalazł naszą witrynę, szukając usługi lub produktu oferowanego przez naszą firmę. To idealny sposób na przyciągnięcie klienta. Klient, który szuka siebie i znajduje firmę odpowiadającą jego specyficznym potrzebom.
Prawie 100% potencjalnych klientów rozpoczyna i kończy wyszukiwanie, wpisując odpowiednie zapytanie w wyszukiwarce Google. Tam znajdziesz to, czego szukasz. Wyszukiwanie zwykle kończy się na pierwszej stronie 10 wyników. Czy nie byłoby idealnie, gdyby Twoja witryna znalazła się wśród tych 10 wyników? To pytanie jest odpowiedzią na pytanie, czy pozycjonowanie się opłaca. Nie jest to napastliwa reklama jak w telewizji czy radiu, nie jest to natrętna forma jak ulotki czy reklamy w gazetach. Bardzo kiepska w pozycjonowaniu opcja targetowania sprawia, że inne formy reklamy poza internetem są mniej opłacalne, zwłaszcza, gdy w kapaniu chodzi o pozyskanie klienta, a nie tylko kampanię wizerunkową. W ten sposób reklama w natrętny sposób dociera do osób, które nie są zainteresowane danym produktem i usługą. W tym przypadku płacimy za emisję reklamy, która jest zupełnie nieinteresująca dla odbiorcy. Z kolei jeśli chodzi o pozycjonowanie, odpowiednio dobrane słowa kluczowe sprawiają, że możemy dotrzeć z naszym produktem do osób, które są nim bezpośrednio zainteresowane. W rzeczywistości jest to użytkownik, który świadomie wchodzi na naszą stronę internetową i chce zostać naszym klientem.
Pozycjonowanie biznesu w Google – reklama lokalna
Świetnym przykładem biznesów, którym pozycjonowanie strony będzie bardzo opłacalne, są firmy usługowe i produkcyjne działające na określonym obszarze. Lokalne lokowanie to świetne narzędzie do promowania takich witryn. Jest to działanie mające na celu budowanie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania rankingu Google oraz na Mapach Google, gdzie istnieje możliwość umieszczenia wizytówki Google. Lokalne lokowanie w witrynie nie różni się znacząco od tradycyjnego lokowania. Jest to również nieco łatwiejsze ze względu na ograniczoną konkurencję.
Podobnie jak umieszczenie wizytówki firmy w Mapach Google, odbywa się to poprzez odpowiednią optymalizację wizytówki (obecnie profilu firmy Google) w Mapach i wykorzystanie tzw. snapów (nazwisko, adres, telefon). Drzemka nie jest bardzo trudna, ale posiadanie bazy z miejscami do drzemki jest tu kluczowe. Ze swojej strony mogę zapewnić, że agencja SEO 1stplace.pl posiada prawdopodobnie najlepszą bazę drinków ze wszystkich agencji w Polsce.
Kolejną fantastyczną branżą, która wykorzystuje ranking wyszukiwarek Google i jego zalety, są sklepy internetowe. Wszyscy są równi w wyszukiwarce Google, każdy sklep ma szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google i poprawę wyników sprzedaży. Przy odpowiedniej optymalizacji i działaniach z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego każda firma zajmująca się e-commerce może rozwinąć skrzydła i zostać liderem w swojej dziedzinie.
Skuteczne pozycjonowanie w postaci pozycji to zwykle zagrożenie dla klienta
Skuteczne pozycjonowanie w postaci obecności w TOP10 lub TOP3 to dla Ciebie jako właściciela firmy spore zagrożenie. Sama obecność na wysokich stanowiskach oznacza tylko, że jesteś wysoko w Gogolu. To w żaden sposób nie gwarantuje sukcesu biznesowego. Marketing w wyszukiwarkach czy marketing w ogóle to przede wszystkim prawidłowa strategia kompleksowego działania na rzecz pozyskania klientów. Na sukces ma wpływ wiele czynników, takich jak jakość strony z treścią, zaufanie klientów itp. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to tylko jedno z wielu narzędzi, które razem generują zysk.
Dzięki pozycjonowaniu opartemu na efektach kupujesz komponent sukcesu, a o resztę musisz zadbać sam. Umiejscowienie efektu wiąże się z wieloma zagrożeniami, które przedstawię poniżej.
Ciągły rozwój serwisu
Aby serwis stale zwiększał swoją wartość, należy regularnie przeprowadzać działania SEO, aby serwis „żył”, co jest bardzo cenione przez Google. Najłatwiejszym sposobem ożywienia naszej strony będzie blog. Regularnie pojawiające się wysokiej jakości artykuły nie tylko dodają wartości naszej witrynie, ale także przyciągają użytkowników. Ponadto tego typu artykuły są świetną podstawą do działań SEO.
Chociaż Google lubi strony pełne wartościowych treści, nie zawsze będziemy mogli dodawać tekst do strony głównej lub podstron. Nie można tego przecenić, ponieważ zaczyna to wyglądać nienaturalnie, a Google może nawet uznać takie zachowanie za spam. I nadchodzi blog, na którym będziemy mogli stale publikować profesjonalne artykuły o naszych usługach, produktach i inne ciekawe informacje związane z naszą dziedziną.