Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy przebieg 180 tys to dużo?

Czy przebieg to wartość, którą zawsze powinniśmy się kierować? W pewnym stopniu tak, oczywiście, ale ważniejsza od liczb na zegarze jest jakość obsługi. Niektórzy nadal boją się samochodów z dużym przebiegiem, a samochód z przebiegiem powyżej 180 tys. km może się sprawdzić za około dwa lata. Jednym z powodów jest to, że duży przebieg oznacza niską awaryjność i żywotność. Inaczej trudno byłoby osiągnąć tak świetne wyniki w tak krótkim czasie.

Gorzej z zakupami

Ale jeśli chodzi o wydawanie własnych pieniędzy, nie jestem zbyt hojny w kwestii przebiegu. Kupując Mercedesa W210 postawiłem sobie limit 300 tys. km i «swędzenie psa» Wpadłem w posiadanie egzemplarza z przebiegiem 240 tys. km. km, przynajmniej biorąc pod uwagę, że rachunki nie są fałszywe. W przypadku Volkswagena T4 nie miałem górnej granicy, po prostu uznałem, że wersje benzynowe mają mniejszy przebieg niż wersje z silnikiem Diesla i rzeczywiście – trafiłem na egzemplarz, który miał zaledwie 248 000 km na liczniku. km. Najmniej martwiłbym się przebiegiem, gdybym kupił starego Land Cruisera J8. Jeśli tam licznik nie zaczyna się od czwórki, to coś jest nie tak. Nie martwię się też zbytnio zasięgiem samochodów hybrydowych, ponieważ są one znacznie bardziej wrażliwe na brak jazdy niż na jazdę.

Z drugiej strony uważam, że nowoczesny, ciężki samochód – czy to z silnikiem Diesla, czy z silnikiem benzynowym o zmniejszonym rozmiarze – jest problematyczny po przejechaniu ponad 200 000 km. km. Nawet nie przez zużycie silnika, ale przez systemy kontroli emisji. Dlaczego filtry DPF umierają w starszych dieslach? Jedna osoba, która wie, bo profesjonalnie je czyszczą, powiedziała mi, że to suma drobnych problemów. Wtryski trochę tryskają, pierścienie są już trochę zużyte, osady sadzy i nagaru łatwo zapchają silnik, aw końcu skład spalin jest znacznie gorszy, co zabija DPF.

Jak oceniasz przebieg używanego samochodu?

Ci, którzy nie chcą kupować roadstera Muska, mogą skorzystać z prostego przelicznika: 20 000 km na każdy rok eksploatacji. Dla dwuletniego auta będzie to 40 tys.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] km, przez trzy lata 60 tys. km… i tak dalej. To duże uproszczenie, ale zdecydowanie łatwiej jest to zapamiętać niż sprawdzać od czasu do czasu wykres średniego przebiegu używanego samochodu. Aby zaspokoić Twoją ciekawość, publikujemy go poniżej:

Po przeczytaniu poprzedniego akapitu ktoś może świadomie zauważyć, że 20 000 roczny przebieg to raczej próg rentowności przy zakupie samochodu z silnikiem Diesla, czyli przebieg samochodów z silnikiem Diesla typu napęd z pewnością będzie wyższy. Dlatego też, jako uzupełnienie poprzedniej tabeli, spieszymy z kolejną, tym razem ze średnim przebiegiem samochodów osobowych z silnikiem diesla:

Przejechane kilometry maleją wraz z wiekiem…

My zauważyli, że samochody pokonują średnio 112 000 km. Między piątym a dziesiątym rokiem użytkowania przejadą już 63 000 km. Z drugiej strony przejeżdżają tylko 35 000 km między 10 a 15 rokiem użytkowania, ale tylko 19 000 km między 15 a 20 rokiem użytkowania.

Zobacz też:

  • 693 000 km w Skodzie Octavia: Ile mocy ma jeszcze silnik 1.9 TDI?
  • Škoda Octavia z przebiegiem 940 000 km: jak przetrwała ten dystans?

Skodę wyprzedził Volkswagen – w ciągu zaledwie 9 lat niejeden Passat przejechał 200 000 km. km. W Polsce liczba samochodów na licznikach jest nawet dwukrotnie starsza. W wyższej klasie (np. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes E) standardowy roczny przebieg to 25 000 kilometrów. km. Po 10 latach niektóre auta miały prawie 300-400 tys. km.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad