Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy reklama w Google się opłaca?

Wygląda na to, że reklama internetowa nie jest już w stanie nas zaskoczyć. Ale co roku pojawiają się aktualizacje lub nowe formaty, na przykład w sieciach społecznościowych. Nowoczesne formy reklamy przyciągają właścicieli e-sklepów, którzy są już przyzwyczajeni do tradycyjnych form marketingu i szukają alternatywnych sposobów promocji swojego biznesu. Czym są innowacyjne reklamy i jakie zjawiska kreują? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Natychmiastowy wzrost sprzedaży

Jeśli chcesz, aby Twoja firma jak najszybciej osiągnęła swoje cele, Google Ads to świetny sposób, aby to osiągnąć. Zwłaszcza jeśli w pełni wykorzystamy potencjał tej reklamy w okresach specjalnych wyprzedaży, takich jak Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia. Obecność wielu różnych formatów reklamowych, na przykład:

  • Reklamy tekstowe
  • Reklamy responsywne
  • Reklamy graficzne
  • (tixag_44) Reklamy aplikacji tixagb_14) Reklamy wideo

  • Reklama w Zakupach

Czy warto reklamować się w Google?

Wiemy już, że Google potrafi konwertować, ale czy taka inwestycja naprawdę się opłaca? Najpopularniejszą metodą płatności za reklamy w AdWords jest CPC (cost per click), czyli pay-per-click. Płacimy więc tylko wtedy, gdy ktoś faktycznie odwiedza naszą stronę. Zarabiamy, gdy następuje konwersja, a stosunek konwersji do kliknięć nazywamy współczynnikiem konwersji.

Zysk z konwersji (ze sprzedanego produktu lub usługi) musi być większy niż koszt kliknięcia wymaganego do konwersji. Odpowiednio zoptymalizowana kampania, która dotrze do klienta poszukującego naszej firmy, może przynieść bardzo wysoki zwrot z inwestycji.

Co to jest ocena reklam?

To nic innego jak konglomerat wszystkich czynników razem. Co więc jest brane pod uwagę poza stawką i jak jest obliczane?

Ocenę reklamy można wyrazić następującym wzorem:

Kolejnym argumentem przemawiającym za reklamami marek własnych jest cena, jaką płacimy za poszczególne kliknięcia

W większości przypadków zauważa się, że o wiele taniej jest płacić za własną markę niż licytować jakiekolwiek inne słowo. Nasz najniższy CPC, jaki widzieliśmy z tego typu licytacji, to 0,02 zł, więc spieranie się o koszt reklamy własnej marki nie jest przeszkodą w używaniu własnej marki w reklamach Google Ads.

Wynik Jakości opiera się na 3 elementach: oczekiwanym CTR, trafności reklamy i jakości strony docelowej. Im bardziej trafne są nasze reklamy i strony docelowe dla użytkowników, tym wyższy jest nasz Wynik Jakości. W przypadku tej samej oferty nasz wyższy Wynik Jakości oznacza wyższą pozycję reklamy i odwrotnie, w przypadku tej samej oceny reklamy, wyższy Wynik Jakości oznacza niższy koszt kliknięcia.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad