
Przejdź do kampanii, do której chcesz dodać wykluczenie. W menu po lewej stronie rozwiń sekcję Słowa kluczowe i kliknij Słowa kluczowe do wykluczenia. Aby dodać nowe wykluczenia, dotknij dużej niebieskiej ikony plusa.
Typy dopasowania słów kluczowych Google Ads
Źródło: Google Ads
Jak wspomniano powyżej, słowa kluczowe i frazy są używane do prawidłowego identyfikowania reklam wyświetlanych w wyszukiwaniu przez internautów. Typy dopasowania słów kluczowych służą do określania, jak bardzo dane słowo kluczowe powinno pasować do wyszukiwanej frazy.
Wykluczające słowa kluczowe – czym są?
Wykluczające słowa kluczowe – słowa kluczowe (zdefiniowane przez reklamodawcę Google Ads), które nie będą powodować wyświetlania reklam Google Ads. Wykluczające słowa kluczowe powodują, że reklama nie wyświetla się (blokuje) dla słów kluczowych zdefiniowanych przez autora reklamy. Jeśli osoba, która utworzyła reklamę (autor reklamy) nie zdefiniowała tych słów, reklama wyświetli się na tych słowach.
Przykład: Projektując lokalnie kampanie Google Ads, jeśli reklamujemy się lokalnie ze słowem kluczowym „salon fryzjerski Warszawa”, reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania dla fraz „kursy fryzjerskie Warszawa”, „tani salon fryzjerski Warszawa” «. Tylko uzupełnienie informacji o słowach kluczowych w sekcji kampanii, np. np. „kursy”, „tanio”, uniemożliwia wyświetlenie reklamy na frazę „kursy fryzjerskie Warszawa” (np.
nie interesuje nas nikt szukający kursu) lub „tani fryzjer Warszawa (np. Czy jesteśmy zainteresowani wypełnieniem naszego grafiku) z oszczędnościami, czy też jesteśmy zainteresowani kompletnymi pakietami usług).
Znaczenie grupowania słów kluczowych
Grupowanie i organizowanie słów kluczowych poprawia wyniki kampanii Google Ads. Pozwala to tworzyć trafniejsze reklamy Grupy. Jeśli utworzą reklamy kierowane na słowa kluczowe, które prowadzą do trafniejszych stron docelowych, uzyskają wyższy Wynik Jakości.
Najprostszy sposób na rozpoczęcie Skorzystaj z darmowego słowa kluczowego do grupowania słów kluczowych – Planer. Pomaga podziel pełną listę słów kluczowych na mniejsze grupy. Następnie możesz podzielić te grupy na jeszcze mniejsze grupy reklam, do stworzenia struktury drzewa. Ta struktura zostanie później wykorzystana na Twoim koncie Google Ads do stworzenia skutecznej kampanii.
Zwracaj uwagę na ceny
To ostatnia, ale najważniejsza zasada. zmylić reklamodawcę. Mimo to zawsze powinniśmy wybierać słowa kluczowe, które oferują przyzwoity CPC.
Zanim do tego przejdziemy, musisz wiedzieć, że istnieją dwa główne typy zakładów: