
Linki zwrotne lub linki zwrotne lub linki zewnętrzne to wszystkie linki, które prowadzą do Twojej witryny z zewnątrz. Mogą to być adresy URL, obrazy, filmy. Wszystko, co jest połączone zewnętrznie z Twoją witryną. Poniżej opiszę rodzaje i źródła linków prowadzących do strony. Oczywiście każdy link ma inną wartość w zależności od tego, skąd prowadzi, ale cóż!
- adresy URL – czyli klasyczne linki przychodzące, w postaci adresów do konkretnych podstron lub zbiorów danych, mogą być czyste, np.: https://kreacjamarki.pl/ lub posiadać tekst kotwicy , tj. H. kotwica w treści formularza, która wskazuje, o czym będzie jego treść, np. Cytaty, fragmenty – ktoś to załapał, podoba mu się fragment Twojej publikacji, więc wrzuca link do źródła, tj. H. do swojego tekstu,
- nagłówek HTML w opisie usługi. Nienawidzę tego i właściwie nie używam.
- Banery reklamowe – banery graficzne służące do wyświetlania Serwisu lub treści na podstronach. Jest używany głównie dla partnerów serwisowych.
- Przyciski, przyciski – często w publikacjach zaprzyjaźnionych/współpracujących serwisów znajdziesz odnośniki, które prowadzą do serwisu w postaci przycisków. To samo dotyczy witryn stowarzyszonych. Teksty zawierają przyciski, które prowadzą do zewnętrznych materiałów partnera – porównywarek, usług, produktów.
- Inne źródła – Wraz z rozwojem Internetu, w każdej chwili mogą pojawić się nowe, alternatywne źródła linków zwrotnych.
Linki przychodzące
Przez wiele lat wyszukiwarki takie jak Google opierały swoje bezpłatne wyniki wyszukiwania na tym, ile razy dane słowo kluczowe pojawiło się na stronie internetowej. Zasada była prosta: im więcej wzmianek o danej frazie w treści, tym wyższy ranking.
Linki w Google Search Console
Linki do stron można sprawdzić w Google Search Console.
Wystarczy zalogować się na swoje konto Google i kliknąć zakładkę „Linki”. Dzięki Google Search Console możemy sprawdzić ilość linków zewnętrznych zaindeksowanych przez robota wyszukiwarki. Należy jednak pamiętać, że informacje są od czasu do czasu aktualizowane i nie zawsze jest to lista wszystkich linków do naszej witryny.
Dodatkowo raport to również zestaw:
MajesticSEO.com
MajesticSEO to jedno z najpopularniejszych na rynku narzędzi pozwalających na analizę linków prowadzących do prowadzisz stronę internetową lub loterie. W MajesticSEO możesz sprawdzić liczbę i parametry linków, takie jak linki,
Podaj kanoniczny adres strony
UWAGA! Bardzo ważne jest podanie kanonicznego adresu strony np. https://www.twojatrona.pl O co chodzi? Standardowo Twoja strona jest dostępna pod różnymi adresami np. https://www.twojatrona.pl (z certyfikatem SSL), http://www.twojatrona.pl (bez tego zabezpieczenia) a także w wersji z WWW lub bez . Oznacza to, że taka strona istnieje w sieci pod różnymi adresami. Dla Google każdy taki adres to osobna strona internetowa. Prowadzi to do duplikatów i szkodzi rankingowi Twojej witryny w wyszukiwarkach. Dlatego zanim dodasz kanoniczny (główny) adres strony do Google Search Console, najpierw dodaj przekierowanie 301. Przekierowanie oznacza, że po wprowadzeniu dowolnej wersji adresu URL, użytkownik zostanie przekierowany do wersji kanonicznej. To z kolei jest sygnałem dla robotów Google, że wybrany adres jest kanoniczny i inne warianty adresu strony internetowej nie powinny być traktowane jako osobne strony.
Po wybraniu adresu kanonicznego wpisz go w polu po prawej stronie.