Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czy warto kupić Mazdę?

Analizowany model to zgrabne, kompaktowe i bardzo dobrze prezentujące się auto. Mazda 3 I to jedna z najciekawszych propozycji na rynku wtórnym w swoim segmencie (C). Przede wszystkim oferuje bardzo dobre właściwości jezdne i oryginalny wygląd. Premiera pierwszej generacji miała miejsce w 2003 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Samochód ten, należący do segmentu kompaktowych czterokołowców, zastąpił w programie producenta kultowy model 323 F BA, produkowany od 1977 roku. Samochód został zbudowany na platformie stworzonej we współpracy Forda i Volvo.

Trzy lata później, na początku 2006 roku, producenci zaprezentowali sportowy egzemplarz analizowanego samochodu, który został wprowadzony na dwa rynki – amerykański i japoński pod nazwami Mazdaspeed3 i Mazdaspeed Axela.

Używana Mazda 6 II i Mazda 6 III – ile można kupić?

Najczęściej używana (ale nadal bezwypadkowa) Mazda 6 II z 2-litrowym silnikiem Diesla sprzedana już za mniej niż 15 tys. zł. Zadbane silniki benzynowe kosztują dwa razy więcej, najdroższe kosztują nawet niecałe 40 tys. zł, to dokładnie tyle, ile trzeba zapłacić za Mazdę 6 III. Jednak duży wybór takich samochodów zaczyna się od 45 000. zł. W tych przedziałach cenowych są głównie turbodiesle z pierwszych lat produkcji – więc wybór ryzykowny.

Choć Mazda znacznie poprawiła trzecie wcielenie Mazdy 6 za 40 000 zł, to lepiej wypróbować ciekawie wyposażoną Mazdę 6 II z silnikiem benzynowym – tak skonfigurowany model zapewni płynną pracę. Doniesienia o awariach sterowania silnikami 2.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] 2 SkyActiv-D w „szóstce” trzeciej generacji skutecznie psują opinię o tym solidnym modelu. Oprócz tych skarg, najnowsza Mazda 6 działa prawie bez zarzutu.

Używana Mazda CX-5 I – Raporty terenowe

 Zalety 

„Układ kierowniczy jest doskonały. Auto nie trzęsie się i nie toczy. Mazda może pokonywać zakręty w sportowy sposób.”

Wybór silnika

Mazda 6 została zaprojektowana zgodnie z filozofią Sky Active. Jego celem jest produkcja pojazdów o dobrej dynamice i dużej pojemności skokowej przy jednoczesnym spełnianiu norm emisji spalin. Dotyczy to między innymi zmniejszenia masy pojazdu lub specyficznej konstrukcji silników.

Warto zaznaczyć, że gama silników na rynek europejski nie jest zbyt szeroka. Wszystkie silniki są 4-cylindrowe i znajdziemy wśród nich:

Wreszcie: wygląd…

może być głównym powodem zakupu tego samochodu przez wielu kupujących . Nie dziwię się – czy mówimy o bardziej sportowym hatchbacku, czy stylowym sedanie, „Trójka” wygląda na kompletną i wyróżnia się na tle ulicy. Ma płynne linie, ciekawe tłoczenia i wygląda, jakby jeździł nawet wtedy, gdy wstaniesz.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad