
Prowadzenie firmowej wizytówki w Google było i jest BEZPŁATNE! Każdy przedsiębiorca posiadający fizyczną lokalizację może samodzielnie założyć i zweryfikować wizytówkę w Google Moja Firma bez ponoszenia żadnych kosztów. Nie płacisz żadnych opłat aktywacyjnych ani abonamentowych, a co najważniejsze, nikt nie jest w stanie usunąć go z sieci bez pozwolenia.
Usunięcie lub zablokowanie wizytówki firmy w Google można wykonać tylko z trzech powodów:
Wizytówka Google – cena umieszczenia firmy w Mapach
Założenie konta w Google Moja Firma, czyli wizytówki lub wizytówki (jeśli firma świadczy usługi w wielu miejscach) jest całkowicie bezpłatna. Jeśli więc osoba trzecia zaoferuje Ci utworzenie płatnego wpisu o firmie, argumentując, że w przeciwnym razie Twoja firma nie będzie widoczna w Mapach, możesz być pewien, że to oszuści, którzy chcą wykorzystać Twoją ignorancję. Jeśli zastanawiasz się, czy w ogóle warto zaglądać do wizytówek Google Moja Firma, polecam mój kolejny artykuł, w którym wyjaśniam, dlaczego warto to robić.
Małe firmy zlokalizowane pod jednym adresem mogą same łatwo zarządzać swoimi wizytówkami, większe problemy mogą mieć firmy oferujące swoje usługi w dziesiątkach lub setkach lokalizacji w całym kraju. Utrzymanie tak dużej liczby witryn zajmuje znacznie więcej czasu – w takich przypadkach warto rozważyć płatną pomoc firmy zewnętrznej. Należy jednak pamiętać, że utrzymanie Google Moja Firma i związane z tym opłaty niekoniecznie dotyczą tworzenia wizytówek przez taką agencję (choć oczywiście będzie to częścią ich obowiązków). Bardziej chodzi o ogólną pomoc przy aktualizacji danych czy utrzymaniu wizerunku firmy na wizytówkach. Taka usługa, oparta na naszym autorskim oprogramowaniu do zarządzania dużą liczbą wizytówek, jest rozwijana w MBridge – Marketing Experts – szczegóły można uzyskać pisząc na adres mbridge@mbridge.
pl lub +48 22 428 8 428
Wizytówka a agencja zewnętrzna, co na to Google?
Prowadzenie hotelu i obiektów hotelowych w ogóle jest zadaniem czasochłonnym, a kontrolowanie wszystkich elementów operacji może wymagać wiele uwagi.
Nic dziwnego, że wysokiej jakości wizytówka Google nie znajduje się wysoko na liście priorytetów większości hotelarzy, ale nie jest tak, że są pozostawieni samym sobie. Masz możliwość współpracy z agencjami zewnętrznymi, które zrobią to za Ciebie.
Opłata za odnowienie wizytówki
Po utworzeniu wizytówka nie zniknie, dopóki nie usuniesz jej samodzielnie lub dopóki wielu użytkowników nie zgłosi tej wizytówki jako nieistniejącego profilu biznesowego.
Włącz tę opcję w GMF, aby informować użytkowników, że firma jest „zamknięta na stałe”. Po tym nie będziesz już administratorem wizytówki, a po pewnym czasie nie będzie ona już widoczna dla użytkowników. Zaraz po wybraniu tej opcji nadal zobaczysz informację, że firma została zamknięta.
Wirtualny spacer po firmie przez Google
To kolejny przykład płatnej usługi związanej z wizytówką firmy w Google Maps. Właściciele firm mogą zaprosić fotografa rekomendowanego przez Google do swoich lokali, aby wykonać profesjonalne zdjęcia panoramiczne nieruchomości. Następnie tworzą wirtualny spacer za pomocą technologii Street View, który jest oficjalnie powiązany z wizytówką firmy w Google Maps. Przykład wirtualnej prezentacji: