Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Czym się różni sekwencja od zwykłej instalacji LPG?

Praktyka pokazuje, że jedyną nieopłacalną inwestycją przy montażu instalacji LPG jest w zasadzie zakup drogich zbiorników na gaz (dopłata ok. 300 zł) – nie są one ani bardziej pojemne, ani trwalsze, a zbiorniki głębokie stosuje się np. B. auta na koło zapasowe. Jeśli komuś zależy na estetyce, zapewne wybierze opcję ukrycia zaworu wlewu gazu pod fabryczną klapą zbiornika paliwa (dopłata ok. 100 zł): to nie tylko wygodne rozwiązanie, ale również chroni zawór przed zabrudzeniem. Za niewielką dopłatą (ok. 50 zł) można samodzielnie zlokalizować włącznik do zmiany rodzaju zasilania: warto umieścić go w wymiennym elemencie płytki, aby go nie uszkodzić. Jeśli chodzi o podzespoły samego urządzenia (regulatory, wtryskiwacze, reduktory) to niekoniecznie upieramy się przy najdroższych elementach – z reguły produkty ze średniej półki cenowej oferują już wystarczającą trwałość i pozytywnie wpływają na działanie samo urządzenie.Za wymienione części płacimy dodatkowo 300, 250 i 400 zł.

Najstarszym typem układu jest układ mieszania (3 generacji), przeznaczony do pojazdów z gaźnikiem lub wtryskiem jednopunktowym. Jest tani i bardzo łatwy w montażu, jednak jego użytkownik musi liczyć się z negatywnym wpływem na pracę silnika (spadek mocy, wzrost zużycia paliwa, spalanie) oraz dość trudną regulacją. Obecnie na polskich drogach nie jeździ zbyt wiele samochodów tej konstrukcji. Coraz powszechniejsze stają się silniki wtryskowe (4 generacji), przystosowane do silników z sekwencyjnym, pośrednim, wielopunktowym wtryskiem paliwa. Co prawda spalanie gazu jest nadal wyższe niż benzyny, ale nie w takim stopniu, a kierowca w zasadzie nie odczuwa instalacji w swoim aucie: gaz nie pali się i nie wpływa na osiągi. Najnowszym (i najdroższym) rodzajem LPG jest instalacja samochodowa z wtryskiem bezpośrednim (generacja V). Co prawda otworzyło drzwi do montażu w silnikach, które nie były jeszcze zasilane LPG, ale kosztuje fortunę (do kilku tysięcy złotych) i nie jest pozbawione wad: niektóre wersje cierpią na problem jednoczesnego poboru gazu i benzyny.

Koszt instalacji LPG i ubezpieczenia OC/AC

Decydując się na instalację LPG należy wziąć pod uwagę jedną bardzo ważną rzecz. Podczas gdy oszczędzasz na paliwie, możesz wydać trochę więcej na ubezpieczenie. Czemu?

Towarzystwa ubezpieczeniowe wychodzą z założenia, że ​​instalacje na gaz płynny wybierają osoby, które pokonują wiele kilometrów. To z kolei stwarza ryzyko wypadku – im więcej jeździsz, tym większe prawdopodobieństwo, że spowodujesz wypadek. Dodatkowo montaż instalacji LPG automatycznie zwiększa wartość samochodu, a tym samym sumę ubezpieczenia (AK). To wszystko prowadzi do wyższych składek ubezpieczeniowych. Nie oznacza to jednak, że trzeba dużo zapłacić. Możesz szybko sprawdzić, czy nie przepłacasz, wyliczając ubezpieczenie tutaj:

Zakup pojazdu z instalacją LPG

Zakup pojazdu z instalacją LPG jest znacznie trudniejsze.[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Kwestia spalania jest dość istotna, bo trzeba pamiętać, że samochód często spala więcej benzyny niż benzyny, a ja absolutnie nie wierzę w zapewnienia właściciela, że ​​spalanie jest takie samo, nie spotkałem się z takim przypadkiem i byłem kontaktował się z nim wielokrotnie. Nawet jeśli ktoś upiera się, że jego samochód zużywa tyle samo benzyny i benzyny, nie chciałem się nie zgadzać, czekałem na okazję, aby zobaczyć to na własne oczy. Przykładowo Fiat Seicento, spalający około 6 litrów benzyny, spalał na moich oczach 9-10 litrów benzyny, zaś sytuacja ta powtórzyła się dla czterech odmiennych modeli tego pojazdu. Innym przykładem jest Opel Vectra C, który spala około 8 litrów benzyny na 100 kilometrów (może dużo mniej w trasie) i połyka 10-11 litrów benzyny. To nadal jakaś oszczędność, im większe auto tym bardziej odczuwalna oszczędność, ale zaznaczam, że dla auta miejskiego, które przejeżdża rocznie ok. 5000 km, może to nie mieć sensu. Silnik szybciej się zużywa, koszty serwisu montażowego, nieco droższe rewizje i znacznie wyższe zużycie paliwa mogą nas przeskoczyć, powodując, że wydajemy rocznie więcej na samochód montażowy miejski niż na samochód montażowy. Standardowe zaopatrzenie w benzynę na pokładzie. Pamiętajmy też, że samochód na benzynę też zużywa benzynę! Nie da się jeździć na samym gazie, proces wypalania odbywa się na benzynie, często auto na gaz przełączamy dopiero wtedy, gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, a zimą jest to bardzo odczuwalne. Czyli przy 20 zł za 100 km należy dolać około litra, może półtora litra zwykłej benzyny. Od 20 robi się to 24-26 zł, a jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim, to pojazd bardzo często odpala i gaśnie, przez co zużywa znacznie więcej benzyny. Serwisanci LPG zalecają przejechanie od czasu do czasu przynajmniej 100 km na benzynie, to lepsze dla silnika. Wszystkie te elementy należy wziąć pod uwagę przy zakupie pojazdu na gaz.

Główną różnicą pomiędzy instalacją gazową starszej generacji a instalacją sekwencyjną jest zastosowanie tylu wtryskiwaczy gazu ile jest w cylindrze silnika.

• Wtrysk gazu w fazie ciekłej.

Przede wszystkim różni się od sekwencyjnego wtrysku gazu brakiem odparowywacza/reduktora. Tutaj gaz jest podawany do silnika w fazie ciekłej, eliminując potrzebę fazy rozprężania w parowniku/reduktorze. Brak parownika oznacza brak ingerencji w układ chłodzenia. W zbiorniku gazu zainstalowana jest pompa, która stale utrzymuje odpowiednie ciśnienie gazu skroplonego podawanego do wtryskiwaczy. W tradycyjnych instalacjach nie ma pompy, a gaz opuszcza butlę pod ciśnieniem naturalnym. Gaz w postaci płynnej rozpręża się i ochładza w silniku, dzięki czemu głowica jest mniej podatna na przegrzanie. Po uruchomieniu zimnego silnika układ przełącza się na gaz po minimalnym czasie. To rozwiązanie jest drogie, a okres zwrotu znacznie dłuższy.

Bezpośredni wtrysk gazu można podzielić na fazę ciekłą i fazę gazową.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad