Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Dlaczego otrzymujesz reklamy YouTube?

Kampanie marketingowe w YouTube należą obecnie do najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Aby jednak zmaksymalizować potencjał tego typu reklamy, warto zapoznać się ze wszystkimi rodzajami reklam, które oferuje ten serwis. Przyjrzyjmy się bliżej!

Czy reklamy w YouTube są skuteczne?

Badanie zlecone przez Gemius i PBI w październiku 2020 roku wykazało, że zasięg YouTube w Polsce przekracza 25,7 mln widzów. Coraz mniej konsumentów ogląda telewizję, natomiast spora grupa konsumentów jest zainteresowana oglądaniem filmów wyświetlanych w Internecie. Według pomocy Google aż 70% internautów kupiło produkt, którego reklamę widzieli wcześniej na YouTube.

Współcześni konsumenci spędzają dużo czasu surfując po sieci, nic więc dziwnego, że reklamodawcy uwielbiają promować swoje produkty w tym medium. Tym bardziej, że reklama internetowa towarzyszy odbiorcy niemal na każdym kroku – nawet podczas przerw w oglądaniu filmów czy koncertów pokazywanych na YouTube.

Dlaczego warto polegać na reklamach w YouTube?

Dzięki reklamom w YouTube możesz dotrzeć do szerokiego grona klientów. Możesz kierować swoje reklamy do różnych osób na podstawie:

  • danych demograficznych, tj. płci, wieku, a nawet aspektów takich jak status rodzicielski lub dochód! W ten sposób możesz dotrzeć do interesującej Cię grupy docelowej.
  • Lokalizacja, czyli miejsce, w którym aktualnie znajdują się Twoi klienci. Dzięki temu możesz wyświetlać reklamę na przykład w całym kraju lub ograniczyć ją tylko do osób w pobliżu.
  • Zainteresowania, skup się na osobach rzeczywiście zainteresowanych Twoim produktem! Jeśli oferujesz wysoce wyspecjalizowany produkt lub usługę, dostosuj swoją reklamę do określonej grupy odbiorców.

    To daje większe szanse na sukces!
  • Inne aspekty, takie jak remarketing wideo, tj. H. Docieranie do osób, które już weszły w interakcję z Twoją reklamą lub odwiedziły Twój profil YouTube.

Kontrola efektów

W wielu miejscach, w których możesz opublikować swoją reklamę, nie będziesz w stanie dokładnie śledzić wyników. Inaczej jest z YouTubem. Tutaj możesz przejrzeć raporty analityczne, pokazujące, ile osób zobaczyło reklamę i jaki odsetek z nich faktycznie się zaangażował. Te dane są bardzo przydatne, ponieważ pozwalają nam stale ulepszać nasze reklamy i osiągać większą skuteczność. Dzięki temu każda dodatkowa reklama zwiększa szanse na pozyskanie klientów.

Koszty reklamy są bardzo często jednym z głównych czynników umieszczania reklamy w różnych miejscach. Wspaniałą rzeczą w YouTube jest to, że płacisz tylko za wyświetlenia i kliknięcia, a nie tylko za posty. Niski koszt i płacenie tylko za efekt to ogromna przewaga nad reklamą telewizyjną. Możesz także zdecydować na YouTube, czy reklama pojawi się przed filmem, czy w jego trakcie. Pomimo tego samego formatu, YouTube okazuje się znacznie bardziej przyjaznym reklamodawcom miejscem.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad