
Niech zgadnę – jesteś artystą, jakiś czas temu założyłeś kanał na YouTube i opublikowałeś swoje pierwsze teledyski. Od ostatniej premiery minęło już trochę czasu, a patrząc na wyniki oglądalności, zastanawiasz się: czy są sposoby na ulepszenie kanału? Odpowiedź brzmi tak. Oto prosta lista kontrolna, która pomoże Ci upewnić się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zoptymalizować swój kanał YouTube, aby zwiększyć liczbę wyświetleń, zbudować lojalnych odbiorców i zarabiać więcej w YouTube.
1. WYBIERZ NAZWĘ KANAŁU Nazwa kanału w YouTube różni się od jego adresu URL. Nazwę można później edytować i zmieniać, ale najlepiej wybrać ją wcześniej i trzymać się jej. Zachowuj spójny i konsekwentny branding przez Ciebie jako artysta. Wybierz więc coś, co jest w miarę krótkie i łatwe do zapamiętania (np. nazwa zespołu), coś, co pozwoli widzom wiedzieć, czego mogą się spodziewać po odwiedzeniu kanału. Możesz edytować informacje o swoim kanale YouTube, logując się na swoje konto Google+. Jeśli jesteś artystą, warto dodać słowa: OFFICIAL CHANNEL lub OFFICIAL do nazwy kanału, ponieważ widz zwykle szuka oficjalnego kanału artysty za pomocą wyszukiwarki YouTube i wierz mi, czy ci się to podoba, czy nie, w tym momencie niestety ktoś wrzuci Twój teledysk na Twój kanał i Content ID nie zawsze zadziała, system YouTube chroni przed takimi sytuacjami
publikuj regularnie
ludzie nie zasubskrybują Twojego kanału, jeśli nie widujemy się regularnie. Postaraj się publikować co najmniej raz w tygodniu lub dwa razy w miesiącu. Pomoże to w rozwoju Twojego kanału.
Wnioski:
Badanie słów kluczowych — badanie słów kluczowych
Włączenie słów kluczowych do strategii umieszczania filmów wideo jest koniecznością. Wyszukiwarka portalu odczytuje m.in. słowa zawarte w opisie oraz w tytule w celu rozpoznania treści filmu. W tym celu możesz skorzystać z Planera słów kluczowych Google AdWords. Możesz także użyć tego narzędzia, aby uzyskać informacje o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań hasła w Google. Jeśli poza SERP-ami w wyszukiwarce na często wyszukiwane słowo kluczowe pojawiają się także filmy z serwisu, to ich wysoka pozycja wnosi do nagrania wiele nowych wyświetleń. Analizując słowa kluczowe, pamiętaj, że podczas wyszukiwania filmów użytkownicy serwisu korzystają z mniej skomplikowanych wyszukiwań niż w Google.
Więcej o analizie słów kluczowych przeczytasz w tym artykule na naszym blogu: Po przeanalizowaniu fraz, na których opiera się późniejsza strategia pozycjonowania wideo, dowiedz się, jaka jest konkurencja. Sprawdź, jak optymalizują swoje filmy i jakie słowa kluczowe mają podobne filmy.
Dodaj słowa kluczowe w ustawieniach kanału
Po wejściu do YouTube Studio wybierz Ustawienia z menu po lewej stronie. W nowym oknie, które się pojawi, przełącz się na Widok kanału. Na pierwszej zakładce Podstawowe informacje znajdziesz okno, w którym możesz wpisać słowa kluczowe kanału YouTube.
Ważne – nie wpisuj fraz niezwiązanych ze strategią Twojego kanału. Nie kombinuj, nic nie dodawaj. Algorytmy Google są znacznie bardziej zaawansowane niż myślisz. Krótko mówiąc, dobrze dobrane słowa kluczowe to więcej wyświetleń Twoich filmów, wizyt na Twoim kanale i lepsze wyniki wyszukiwania. Nie zapomnij również ustawić kraju w ustawieniach.
odrzuć sterowniki
Nowe sterowniki są doskonałe, ale system Windows 11 nie zawsze dobrze z nimi współpracuje. Jest to bardziej problem z systemem Windows 11 niż problem ze sterownikiem, ale nadal powinieneś obniżyć wersję, jeśli możesz.
Otwórz Menedżera urządzeń. Rozwiń Karty sieciowe. Kliknij dwukrotnie kartę sieciową. Przejdź do zakładki Sterownik. Kliknij przycisk Wstecz. Pozwól sterownikowi odinstalować i zainstalować starszą wersję. Uruchom ponownie system. Sprawdź transmisję strumieniową YouTube.