Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Do jakich aut są drogie czesci?

Chevrolet widział w swoim europejskim odcinku naprawdę ciekawe i wygodne modele. Wielu prawdopodobnie chciałoby kupić Tahoe, Malibu lub gigantycznego Suburbana, ale do Europy przybyły samochody rozmiarów europejskich. Wspomniany Cruze, duży sedan Epica, mały SUV Trax, większa Captiva, małe Aveo i Spark oraz najwygodniejszy Orlando.

Jednak Chevrolet Cruze jest przeznaczony nie tylko na rynek amerykański i europejski. O jego globalnym pochodzeniu świadczy fakt, że był produkowany w aż 11 fabrykach na całym świecie. Od Stanów Zjednoczonych po Kazachstan, od Australii po Brazylię, od Indii po Wietnam, a najdłużej, bo do 2017 roku, powstawała w Tajlandii.

Które części samochodowe warto kupić na złomowisku?

Na złomowisku można znaleźć wiele części w dobrym stanie. Często wystarczy je oczyścić i pielęgnować rewitalizującymi kosmetykami. Ale co warto «polować» na tkz. resztki?

Nowsze modele samochodów i koszty naprawy

Nowsze modele samochodów powinny być bezproblemowe. Coraz większą popularnością cieszą się zaawansowane komputery pokładowe, na których można znaleźć informacje o zużyciu różnego rodzaju części. Samochody w coraz większym stopniu opierają się na komponentach elektrycznych, złożonych zespołach i rozwiązaniach mechatronicznych. Z tego powodu wszelkiego rodzaju awarie, często także te w układzie samochodowym, wymagają bardziej skomplikowanych narzędzi. Prace diagnostyczne prowadzone są przy pomocy komputerów, a konieczność fizycznej wymiany poszczególnych elementów mechanicznych jest coraz rzadsza.

Jaka będzie cena danego elementu do danego samochodu zależy głównie od jego roku produkcji. Im nowszy, bardziej zaawansowany technologicznie i o klasę wyższy samochód, tym wyższa cena jego części. Ta kwota w dużej mierze uwzględnia samą markę, rok produkcji części, a także miejsce produkcji. Części do samochodów japońskich i koreańskich sprowadzamy z Azji. Tak więc cena powinna zawierać różne rodzaje opłat, w tym koszty wysyłki. Oczywiście dotyczy to również nowych elementów, które są dostarczane bezpośrednio przez producenta. Zastosowane komponenty w dużej mierze zależą od typu posiadanego samochodu.

Różne marki, różne ceny części

To nic nowego, że koszt eksploatacji samochodu zależy od marki, a co za tym idzie od cen mechaniki, zawieszenia i innych części. Praktyka pokazuje, że marki samochodów można podzielić na te z tanimi częściami zamiennymi i te z wyjątkowo drogimi podzespołami. Można liczyć na tanie części od francuskich producentów, Fordów i Opli, choć niektóre modele to wyjątki. Do producentów z najdroższymi częściami należą Toyota, Honda, Mitsubishi, Subaru, Mazda oraz marki premium (BMW, Audi, Mercedes). Jeśli weźmiemy pod uwagę konkretny element (na przykład dwumasowe koło zamachowe), początkowy koszt waha się nawet 6-krotnie, w zależności od tabliczki na masce. Dzieje się tak, ponieważ niektórzy producenci części są „kontrolowani” przez producentów samochodów (np.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Denso przez Toyotę) lub wytwarzają niektóre komponenty bezpośrednio (turbosprężarki Mitsubishi).

Poniżej kosztorys trzech ważnych części w samochodzie. Na podstawie ilości wybraliśmy modele z ponadprzeciętnymi częściami zamiennymi i takie, które nie zrujnują Twojego portfela. Nie przesadzaj, jeśli szukasz tanich części: niektóre gotowe oferty nie będą dotyczyć zupełnie nowego przedmiotu, który jest używany tylko po regeneracji. Z tego powodu lepiej sięgnąć po „dwumasy” za 600 zł, turbosprężarki za 800 zł, czy wtryskiwacze za 500 zł z marginesem. Jeśli chcesz mieć pewność, że masz do czynienia z fabrycznie nowym towarem, warto korzystać z markowych części od dealerów faktur.

Silnik, skrzynia biegów i sprężarka — przygotuj się na duże wydatki

Czy kupiłeś lub zaoferowałeś antyk, który jest w złym stanie? Chcesz rozpocząć remont od zakupu części? Jeśli silnik, skrzynia biegów lub kompresor są zepsute i nie ma sensu ich naprawiać, postaw na zużyte elementy. Otrzymujesz je głównie od innych kolekcjonerów lub właścicieli danego modelu pojazdu. To najszybszy sposób na zakup starych części samochodowych. Niestety za silnik czy skrzynię biegów trzeba sporo zapłacić. Nie ma co tłumaczyć, że część ma kilkadziesiąt lat, a sam samochód nie jest sprawny i ma tylko ładnie wyglądać. Kolekcjonerzy i pasjonaci wiedzą, na ile mogą sobie pozwolić na manewrowanie ceną. Znają rynek, a także dużo wiedzą o własnym pojeździe. Po drugie, w Polsce niewielu jest kolekcjonerów i pasjonatów, którzy cenią stare samochody. Dlatego środków trzeba szukać za granicą, co oczywiście wiąże się z jeszcze większymi kosztami. Do negocjacji kosztów potrzebna jest również znajomość języków obcych.

Zdziwisz się, ale cena klasycznej opony może sięgać nawet 1000 zł. dlaczego? Ponieważ kiedyś były wysokie i wąskie, dziś jest dokładnie na odwrót. Nie są produkowane masowo. Jest tylko kilka firm, które zajmują się tym na co dzień. Niektóre można znaleźć w Niemczech i stamtąd najlepiej je pobrać. Czasami małe firmy z Polski przewożą opony przez naszą zachodnią granicę. Odwiedź stronę www.oldtimer-reifen.com. Znajdziesz tam opony do klasyków. Może to tylko dla Ciebie?

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad