Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile gazu z 1 litra benzyny?

zdjęcia. Porównujemy koszty paliwa: CNG, LPG, benzyna i olej napędowy źródło: cng.auto.pl

i olej napędowy.

Tani elektryk, który płaci za… 270 000 km

Załóżmy teraz, że chcemy kupić mały samochód elektryczny tylko po to, żeby jeździć po mieście. Jedną z tańszych opcji jest Dacia Spring, którą można kupić za ok. 60 000 zł (18 750 zł bez karty dużej rodziny) po odjęciu kwoty otrzymanej dzięki ewentualnemu wsparciu z programu „Mój Elektryk”. Jeśli po prostu naładujemy go w osobistej ładowarce po średniej cenie 77g. za 1 kWh w porównaniu z kosztem jazdy samochodem benzynowym przy średnim zużyciu paliwa 5 litrów w aktualnych cenach zaoszczędzilibyśmy 22,35 zł na 100 kilometrów.

Aby taka inwestycja się zwróciła, musiałbyś przejechać prawie 270 000 km, co zajęłoby prawie 15 lat przy 50 kilometrach dziennie. Jest to oczywiście skrajne podejście, gdy kupujemy samochód elektryczny wyłącznie w celu zaoszczędzenia pieniędzy w porównaniu z silnikiem spalinowym.

Wesołych i ciepłych propanowych Świąt

Mamy nadzieję, że przyszły rok będzie równie owocny pod względem inwestycji realizowanych przez LPG Direct. Do naszej działalności podchodzimy kompleksowo, aby zapewnić Państwa domom i firmom najwyższej jakości hydraulikę i propan.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych projektach, kliknij tutaj. Jeśli zainspirowaliśmy Cię do zmiany paliwa używanego w Twoim domu lub firmie, skontaktuj się z nami.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″]

Ceny paliw są tak wysokie, że wielu kierowców słusznie zastanawia się, ile kosztowałaby jazda na benzynie. Czy warto? Jak dużo możesz zaoszczędzić? Czasem dużo, ale nie zawsze reguła.

Obecnie kierowcy płacą nieco mniej niż pół litra benzyny za litr LPG. Nie oznacza to jednak, że za te same pieniądze, jeśli zatankujemy samochód benzyną, otrzymamy dwa razy więcej niż za benzynę. Po pierwsze silnik spala trochę więcej LPG niż benzyny, a po drugie nie bez znaczenia jest w jakich warunkach jedziemy i co najważniejsze jak daleko.

W samochodach z bezpośrednim wtryskiem paliwa (w rzeczywistości niewielka liczba dość nowoczesnych modeli nadal opiera się na wtrysku pośrednim) można było oczekiwać, że silnik będzie spalał około 30 procent. więcej paliwa niż benzyny. Ale odwiecznym problemem amatorskich pomiarów zużycia LPG jest to, że silnik samochodu dwupaliwowego uruchamiany jest zwykle na benzynie i przełącza się na gaz dopiero po rozgrzaniu płynu w układzie chłodzenia. Tak więc silnik zużywa pewną ilość benzyny, ale to się ciągle zmienia: im częściej uruchamiamy zimny silnik, tym droższa jest benzyna. Poza tym czas pracy silnika na benzynie też jest zmienny – zależy on od tego jak szybko silnik się nagrzeje, a więc od temperatury otoczenia i warunków jazdy: jeśli uda nam się od razu przyspieszyć, samochód przejedzie krócej na benzynie, a jeśli od razu utkniemy w korku po uruchomieniu zimnego silnika, to tym dłużej. W takich warunkach trzeba przejechać wiele tysięcy kilometrów, żeby uzyskać „uczciwą” średnią. Szereg użytkowników samochodów z zabudową świadomie lub nieświadomie „podbarwia” nieco kwestię zużycia paliwa, co czynią również sprzedawcy akcesoriów LPG. Zresztą LPG spala tylko 15-20 proc. wyższe niż zużycie gazu jest mało prawdopodobne. Często tak to wygląda, ale jednocześnie benzyna stopniowo znika ze zbiornika. To normalne!

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad