
YouTube to nieustannie kipiący kocioł kreatywności. Ciągle pojawiają się na nim nowe filmy i wideo, które oglądają miliony ludzi na całym świecie. Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile tak naprawdę czasu musisz spędzić na tej stronie, aby zobaczyć choćby ułamek tego, co się na niej pojawia?
60 minut materiału wideo jest dodawane do YouTube w ciągu zaledwie jednej sekundy! Za dwie godziny ta witryna prześle materiał, którego obejrzenie zajęłoby 9 miesięcy, a oglądanie 100 lat w 10 dni:
Dlaczego YouTube wykorzystuje dużo danych?
Oglądanie filmu w YouTube zużywa znacznie więcej danych niż strumieniowe przesyłanie dźwięku lub przeglądanie internetu. Ale dlaczego? Odpowiedź jest prosta – wideo wymaga dużej ilości danych. Składają się z tysięcy pikseli, które zmieniają się wiele razy na sekundę. Zwiększa to ilość informacji, które urządzenie musi uzyskać przez Internet.
To żądanie danych nie dotyczy wyłącznie YouTube. Usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix i Hulu, zużywają średnio jeszcze więcej danych. Jednak wykorzystanie danych YouTube może być powszechne ze względu na nieograniczony dostęp do platformy.
Ile zarabiasz w YouTube?
W polskim internecie jest mało twardych danych – ani sam serwis, ani autorzy ich nie udostępniają. Jednak na podstawie powyższego raportu widać, że ponad połowa zarobków rodzimych artystów oscyluje między 1000 a 5000 zł miesięcznie.
Tylko 2% ankietowanych YouTuberów zadeklarowało dochody w przedziale od 50 000 do 100 000 zł, co pokazuje tylko dwóch YouTuberów z tak wysokimi dochodami w próbie 104 osób.
Raport pokazuje jeszcze jedną ciekawą zależność – wpływ liczby subskrypcji na przychody. W najniższym przedziale – od 1000 do 100 000 obserwujących – średnie wynagrodzenie ze współpracy z markami wynosiło 3700 zł. W kolejnym przedziale (do 250 000 abonentów) rośnie tylko o 1000 zł, ale od kolejnego (7200 do 500 000 abonentów) prawie się podwaja. Uwaga widza jest tu dosłownie na pierwszym miejscu.
Dodanie kanału do programu partnerskiego i rozpoczęcie zarabiania pieniędzy zajmuje Ci rok!???
Przyjrzyjmy się aktualnym statystykom kanałów, które jeszcze nie zarabiają. Kanał głosowy Language Freak jest numerem jeden. Zaledwie 3,5 miesiąca po przesłaniu pierwszego filmu zgromadził 506 subskrypcji i 4251 godzin publicznego oglądania wideo. Czekamy tylko na 494 subskrybentów i monetyzacja powinna być włączona 🙂
Jest jednak jedna rzecz warta odnotowania. Statystyki kanału pokazują inną liczbę godzin oglądania niż kwota w kolumnie Zarobki w Studiu autorskim.