Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile Instagram płaci za 1 milion polubień

W tej części artykułu opowiemy Ci, jak zarabiają influencerzy. Mówimy więc o metodach monetyzacji, które mogą pomóc Ci zarobić dużo pieniędzy na Instagramie.

Pierwsza metoda najlepiej sprawdza się w przypadku nano lub mikro influencerów. Chodzi o sponsorowanie określonych produktów w Twoich treściach.

Większy znaczy lepszy? Nie na TikToku

Patrząc na statystyki najpopularniejszych polskich TikTokerów, można wyciągnąć jeden wniosek – liczba obserwujących niekoniecznie przekłada się na zasięg i liczbę interakcji. Dobitnie pokazują to dane zebrane przez HypeAuditor.

Listę największych polskich artystów można porównywać na wielu płaszczyznach – liczby subskrybentów, wyświetleń, polubień, komentarzy, a nawet udostępnień. Każda z tych wartości rządzi się własnymi prawami i trudno mówić o jakichś precyzyjnych powiązaniach między nimi. Największą oglądalnością cieszy się konto Kamili Smoguleckiej, czyli ZUSJE (@zusjeofficial). Ich materiały mają średnio 3,9 miliona wyświetleń i 268 tysięcy polubień.

Zarabianie, dosłownie, czyli… zakupy

Zacznę od mojej ulubionej funkcji na Instagramie, o której jeszcze kilka lat temu mogliśmy tylko pomarzyć. W 2018 roku funkcja sklepu została udostępniona polskim użytkownikom i… bardzo niewielu z nich zaczęło z niej korzystać.

Z jednej strony nie rozumiem tego, ponieważ wiele marek aktywnie wykorzystuje zarówno Facebooka, jak i Instagrama do promowania swoich produktów, podczas gdy w przejściu ze zdjęcia do sklepu tracą potencjalnego klienta: My na Facebooku możemy kliknąć po kliknięciu linku, na Instagramie z normalnym postem jest to niemożliwe. Użytkownik musi wrócić do profilu, kliknąć link w bio i (zwykle) zostaje przeniesiony na stronę główną, gdzie musi sam znaleźć produkt.

I chociaż nie jest to trudne dla małych sklepów, wyobraźmy sobie dużą markę jubilerską z 30 000 produktów w sklepie…

Krok 1 – Zdobądź jak najwięcej obserwujących na Insta

To jest absolutne podstawa zarobków na Instagramie. Zarabianie na swojej sławie i wpływie wśród publiczności jest możliwe tylko wtedy, gdy masz swoich fanów. Nawet jeśli nie zawierasz umowy na promowanie konkretnej marki i skupiasz się na promowaniu własnego produktu lub usługi, nic nie zyskujesz, jeśli ludzie nie śledzą Twojego profilu. Kluczem jest więc dotarcie do jak największej liczby osób.

Temat ten rozwiniemy w następnym artykule. Nie możemy jednak mówić o tym, jak zarabiać na Instagramie, nie dzieląc się kilkoma wskazówkami, jak zdobyć lojalnych obserwujących. Można to zrobić na kilka sposobów, które wymieniono poniżej.

Liczba obserwujących potrzebnych do marketingu influencerskiego

Liczba obserwujących to jeden z najważniejszych wskaźników, które marki sprawdzają przed nawiązaniem współpracy. Nawet użytkownicy używają tego numeru do oceny wartości profilu. Podstawową ideą jest więc to, że im więcej masz obserwujących, tym więcej firm płacisz za promowanie ich produktu.

Jednak influencerzy z taką samą liczbą obserwujących nie oznacza, że ​​są równie popularni i zarabiają tyle samo. Każda nisza i każda osoba ma inny potencjał. Niektórzy influencerzy mogą również zarabiać na swoim koncie z niewielką liczbą obserwujących ze względu na pojemność treści i dostęp.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad