Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile jest pobierane za 10 000 wizyt na YouTube?

Przede wszystkim należy pamiętać, że YouTube płaci twórcom za oglądanie ich filmów. Świetnym przykładem jest Karol Friz Wiśniewski i jego kanał YouTube o tej samej nazwie. Aby zilustrować cały proces, wybraliśmy tego kreatora, ponieważ jest on obecnie jednym z najpopularniejszych. To on zapoczątkował projekt „Ekipa”, który młodsi widzowie znają głównie z pracy na YouTube. Starsi odbiorcy po raz pierwszy usłyszeli o nim, gdy dzieciaki oszalały na punkcie słynnych lodów powstałych we współpracy Ekipy i Korala.

Filmy Friza należą obecnie do najpopularniejszych w YouTube. Każdy wydany odcinek gromadzi od 1 do 3 milionów wyświetleń. Jak to wpływa na zarobki YouTuberów? Ceny za tysiąc wyświetleń reklamy są zróżnicowane – od kilku groszy do kilku złotych. Ale średnio można liczyć na około 1 zł za 1000 wyświetleń. Stworzony przez Friza film „To były najlepsze chwile w naszym życiu” miał 2,5 mln wyświetleń, a twórca zarobił 2,5 tys. zł. To nie wydaje się dużo, ale pamiętaj, że to na wideo!

Jaki przychód na milion wyświetleń w YouTube? – na podstawie szacunków Google Ads

Zobaczmy, ile przyniesie nam 1 000 000 wyświetleń na YouTube. Załóżmy dla tego przykładu:

  • Średni koszt reklamodawcy w Google Ads (AdWords) to 0,35 zł za obejrzenie (CPV) reklamy po odjęciu prowizji Google Adsense.
  • Szacuje się, że około 40% internautów w Polsce blokuje reklamy. W tym przykładzie załóżmy, że zobaczy je 60% widzów.
  • , z czego 10% widzów, którzy zobaczą reklamę, ogląda ją i zarabia na kanale na YT.

Koszty nagrywania i montażu wideo

Koszty nagrywania i montażu wideo dla kanałów firmowych mogą się różnić. Jeśli zdecydujesz się na samodzielne kręcenie filmów – bez pomocy agencji – to będzie Cię to kosztować tylko czas i środki zainwestowane w profesjonalny sprzęt. Chociaż nagrywanie wideo jest czasochłonnym zadaniem i obejmuje wiele kroków, z czasem będziesz w tym coraz lepszy.

Jeśli jednak nie jesteś dobry w tworzeniu filmów, a jednocześnie chcesz, aby Twoje filmy biznesowe wyróżniały się wyjątkową jakością, możesz wynająć profesjonalną agencję do tworzenia filmów na Twój kanał biznesowy. Znacznie łatwiej będzie Ci wtedy opracować odpowiednią strategię, zdefiniować cele biznesowe, napisać odpowiedni scenariusz, stworzyć odpowiednie tytuły filmowe i możesz pod okiem specjalistów poćwiczyć swoje umiejętności przemawiania przed kamerą. Otrzymasz wsparcie, które może okazać się kluczowe dla sukcesu Twojego kanału biznesowego.

Staranny dobór nazw kanałów, motywów wideo i ich tytułów

Dobrze dobrany motyw kanału nigdy nie „przejdzie”, jeśli jego nazwa nie zostanie wybrana poprawnie. Zanim zaczniesz publikować wideo, warto wybrać 20-30 interesujących nazwisk, które przychodzą Ci do głowy, a następnie zdecydować się na najbardziej odpowiednie. Na poniższym obrazku możesz zobaczyć nazwy najpopularniejszych kanałów na YouTube.

Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia

Te reklamy są przydatne, gdy masz filmy, które oglądasz przed filmami, w ich trakcie lub po nich w YouTube, a strony partnerskie chcą reklama i aplikacje Google dla filmów, a chcesz, aby widzowie zobaczyli całą Twoją reklamę. Te reklamy mają maksymalną długość 15 sekund i widzowie nie mogą ich pominąć. Podobnie jak poprzednia forma reklamy, pojawia się ona w filmach YouTube oraz na stronach internetowych i w aplikacjach w partnerskiej sieci wideo Google.

Niemożliwe do pominięcia reklamy In-Stream oferują CPM, więc płacisz za każde wyświetlenie reklamy.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad