
Na szczęście nie. Nie zapominajmy, że w miarę rozwoju kanału, stanie się on rodzajem zgromadzenia ludzi podążających za ulubionym autorem. Dlatego wiele firm kontaktuje się bezpośrednio z twórcami, aby wspomnieć o ich produkcie lub usłudze w materiale. To rozwiązanie ma tę zaletę, że jesteśmy trochę mniej zależni od YouTube.
Zdobycie takiego sponsora może być wyzwaniem. Jeśli chcemy, aby ktoś chciał się u nas reklamować, musi chcieć być utożsamiany z naszą marką. Czasami jednak takie akcje sponsorowane mogą być bardzo kosztowne, sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Email Marketing
Email marketing, choć pozornie przestarzały w dobie mediów społecznościowych, to wciąż jedna z najpopularniejszych metod marketingu internetowego. Stosowana jest głównie przez sklepy internetowe, które zazwyczaj wymagają rejestracji z podaniem adresu e-mail i akceptacji regulaminu, wyrażenie zgody marketingowej jest opcjonalne, co często błędnie wyrażają użytkownicy. Inną metodą pozyskiwania e-maili jest content marketing. H. pozyskiwanie adresów e-mail w zamian za publikowanie wartościowych treści, takich jak posty na blogu czy darmowy e-book, w zamian za zapisanie się na listę mailingową.
Niezależnie od metody otrzymane maile trafiają na listę mailingową i służą do informowania o nowych ofertach lub rabatach, tak aby prowadziły do odpowiednich konwersji, np.
Jak zarabiać na YouTube?
Na YouTube możesz zarobić dużo pieniędzy. Dla wielu osób tworzenie treści wideo stało się ważnym źródłem dochodu. Terminy „youtuber” czy „vlogger” nie są już tak zaskakujące, jak ich pojawienie się w mainstreamowych mediach. Jeśli jednak chcesz zyskać popularność i wysokie dochody ze swoich kanałów YouTube, musisz dużo pracować.
Zasady współpracy z YouTube są dość jasne: przesyłaj oryginalne filmy, do których masz pełne prawa autorskie; Twórz ciekawe treści na temat, który Cię interesuje; Słuchaj swoich fanów i reaguj na ich potrzeby. Nie staraj się osiągać zysków, ponieważ musisz wykazać się determinacją, aby je osiągnąć. Niedawno zmieniona polityka finansowa YouTube znacznie zwiększyła wymagania dla twórców.
Aby zacząć zarabiać, musisz mieć co najmniej 1000 fanów swojego kanału i ponad 4000 godzin czasu oglądania w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W teorii powinno to zmusić autorów do cięższej pracy nad jakością materiałów. Jak zwykle praktyka była trochę inna niż zakładano: celebryci z YouTube’a zyskali jeszcze większą popularność, a mali YouTuberzy stracili źródło utrzymania. Właściwie źródło, bo duże pieniądze zaczynają się od kilku milionów wyświetleń.
Sposoby współpracy w YouTube
Ostatnio rośnie liczba nowych kanałów. Jednocześnie trzeba mieć na uwadze, że tylko część z nich przetrwa tzw. próbę czasu. Wielu twórców szybko traci zainteresowanie tworzeniem nowych treści, dlatego opłaca się zaplanować tematykę kolejnych filmów i przygotować treści tak, aby mieć zapas na początek. Wtedy nie tylko znacznie łatwiej jest prezentować nowe materiały w sposób systematyczny, ale co najważniejsze, możesz przyciągnąć więcej widzów. Jak zarabiać na YouTube?
Reklamy – jedna z najpopularniejszych opcji. Ogólnie rzecz biorąc, użytkownik zarabia, oglądając reklamy, które pojawiają się przed filmem iw jego trakcie. Warto zadbać nie tylko o to, aby sam materiał trwał przynajmniej kilka minut, bo to wzbudza zainteresowanie i jednocześnie chęć obejrzenia reklam. Dobrze jest też zachęcać do oglądania reklam, bo to wspomoże rozwój kanału, a tym samym przygotuje nowe treści na ciekawy temat. Dużym błędem popełnianym przez początkujących jest umieszczanie wielu reklam w każdym z filmów. Niestety w ten sposób nie dość, że więcej nie zarobisz, to jeszcze skutecznie zniechęcisz potencjalnych nabywców do oglądania filmu. Dlatego tak ważna jest nie tylko długość i zainteresowanie prezentowanymi treściami, ale także zadbanie o to, aby reklamy nie przeszkadzały w oglądaniu.
Jak zbudować społeczność YouTube?
Wielu twórców błędnie wierzy, że jeśli ktoś ich zasubskrybuje, będzie za nimi podążać i na zawsze stanie się częścią ich społeczności.
Teraz jest zupełnie inaczej. Fakt, że ktoś Cię zasubskrybował, oznacza tylko, że spodobał mu się Twój film — nawet jeśli powstał rok temu. Jednak często taka osoba jest martwym subskrybentem, ponieważ nie wraca, aby obejrzeć więcej filmów.