Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile kanałów masz YouTube?

Niech zgadnę – jesteś artystą, jakiś czas temu założyłeś kanał na YouTube i opublikowałeś swoje pierwsze teledyski. Od ostatniej premiery minęło już trochę czasu, a patrząc na wyniki oglądalności, zastanawiasz się: czy są sposoby na ulepszenie kanału? Odpowiedź brzmi tak. Oto prosta lista kontrolna, która pomoże Ci upewnić się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zoptymalizować swój kanał YouTube, aby zwiększyć liczbę wyświetleń, zbudować lojalnych odbiorców i zarabiać więcej w YouTube.

1. WYBIERZ NAZWĘ KANAŁU Nazwa kanału w YouTube różni się od jego adresu URL. Nazwę można później edytować i zmieniać, ale najlepiej wybrać ją wcześniej i trzymać się jej. Zachowuj spójny i konsekwentny branding przez Ciebie jako artysta. Wybierz więc coś, co jest w miarę krótkie i łatwe do zapamiętania (np. nazwa zespołu), coś, co pozwoli widzom wiedzieć, czego mogą się spodziewać po odwiedzeniu kanału. Możesz edytować informacje o swoim kanale YouTube, logując się na swoje konto Google+. Jeśli jesteś artystą, warto dodać słowa: OFFICIAL CHANNEL lub OFFICIAL do nazwy kanału, ponieważ widz zwykle szuka oficjalnego kanału artysty za pomocą wyszukiwarki YouTube i wierz mi, czy ci się to podoba, czy nie, w tym momencie niestety ktoś wrzuci Twój teledysk na Twój kanał i identyfikator treści nie zawsze będzie działał, tzn. H. system YouTube chroniący przed takimi sytuacjami

Bądź widoczny w sieci, daj się znaleźć

Strony SEO (Search Engine Optimization)) na YouTube to wielka tajemnica i chyba nikt tak naprawdę wie wszystko – nawet twórcy systemu. Oczywiście nie oznacza to, że nie ma ogólnych zasad, których należy przestrzegać. Poszukaj chwytliwego tytułu, który zachęci potencjalnego widza do kliknięcia i najlepiej zawiera frazę kluczową, na którą pozycjonowany jest film. Przydatny będzie również opis, z którego korzystają zarówno internauci, jak i mechanizmy YT zajmujące się ewentualną promocją filmu. Istotne są również tagi, czyli słowa kluczowe, które odnoszą się do tematu i kategorii opublikowanego przez Ciebie filmu. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, istnieje duża szansa, że ​​Twój film zajmie dość wysoką pozycję w rankingu, umożliwiając dostęp do niego widzom, którzy nie znają Twojego kanału. Oczywiście często jest to loteria, a film, który publikuje YT, może nie być idealnie opisany, a nawet z przykładowym tytułem, opisem i tagami, boty Google go zignorują.

Warto jednak poświęcić trochę czasu temu aspektowi.

Filmy to sposób przekazywania treści, a komentarze to miejsce do dyskusji. Dzięki nim widzowie mogą o coś zapytać, pochwalić lub wskazać błędy. Jeśli pojawiają się uwagi, warto na nie odpowiedzieć. To pokazuje, że szanujesz opinie swoich widzów, że chcesz się z nimi komunikować, że chcesz z nimi rozmawiać – wszystko po to, aby kanał był lepszy, a treści ciekawsze. Cóż, chyba robisz filmy głównie dla publiczności, prawda?

Ile zarabiasz w YouTube?

W polskim internecie jest mało twardych danych – ani sam serwis, ani autorzy ich nie udostępniają. Jednak na podstawie powyższego raportu widać, że ponad połowa zarobków rodzimych artystów oscyluje między 1000 a 5000 zł miesięcznie. Tylko 2% ankietowanych YouTuberów zadeklarowało dochody w przedziale od 50 000 do 100 000 zł, co pokazuje tylko dwóch YouTuberów z tak wysokimi dochodami w próbie 104 osób.

Raport pokazuje jeszcze jedną ciekawą zależność – wpływ liczby subskrypcji na przychody. W najniższym przedziale – od 1000 do 100 000 obserwujących – średnie wynagrodzenie ze współpracy z markami wynosiło 3700 zł. W kolejnym przedziale (do 250 000 abonentów) rośnie tylko o 1000 zł, ale od kolejnego (7200 do 500 000 abonentów) prawie się podwaja. Uwaga widza jest tu dosłownie na pierwszym miejscu.

Jak utworzyć kanał YouTube?

Zacznijmy od tego, ponieważ jak zobaczysz, jest to najłatwiejsza część planu. Założenie kanału YouTube jest bardzo proste i zajmuje tylko chwilę. A do tego jest całkowicie darmowy. Założenie kanału na YT wymaga utworzenia konta Google. Platforma umożliwia stworzenie kanału biznesowego lub osobistego. Mechanizm jest podobny w obu przypadkach.

Utwórz kanał prywatny:

Krok 2: Utwórz filmy wideo zoptymalizowane pod kątem „czasu oglądania”

Głównym celem serwisu YouTube jest zatrzymanie użytkowników na YouTube.

(Ponieważ im więcej czasu użytkownicy spędzają w YouTube, tym więcej zarabiają na reklamach)

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad