Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile kosztuje reklama YouTube

Reklamy na YouTube kierowane są przede wszystkim do grupy odbiorców, którzy ostatecznie są najbardziej zainteresowani skorzystaniem z naszej oferty.

To bardzo ważny czynnik, ponieważ kobieta oglądająca np. filmy o kosmetykach raczej nie zainteresuje się reklamą samochodu. Tutaj mamy gwarancję, że nasza reklama dotrze tam, gdzie osoba może być zainteresowana naszą ofertą. Kolejnym czynnikiem jest niewątpliwie zaleta, jaką jest możliwość regularnego sprawdzania skuteczności kampanii na YouTube.

Rodzaje reklam w YouTube

Kampanie w YouTube to jedna z najskuteczniejszych form zwiększania świadomości i pozyskiwania klientów. Platforma posiada rozbudowaną politykę reklamową, dzięki której publikacja jest możliwa nawet bez dużego budżetu. Reklamodawcy mają do wyboru wiele opcji: reklamy displayowe, reklamy nakładane, reklamy TrueView In-Stream możliwe do pominięcia, reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia, a także mikrospoty i mapy sponsorowane.

Formaty reklam w YouTube mają różne modele rozliczeń. Najczęściej stosowanym jest Cost Per View (CPV), w którym płacisz za każdą reklamę obejrzaną jako całość. Nie jest to jedyna opcja – np. w kampaniach wizerunkowych stosuje się również rozliczenie kosztu mili (za tysiąc wyświetleń) lub w kampaniach, w których ważna jest reakcja: CPI (cost per response), czyli model, za który płaci reklamodawca każde kliknięcie prowadzi do przekierowania.

Reklamy w przerywniku

Ten format reklamy jest przygotowany przede wszystkim dla użytkowników wersji mobilnej. Reklama trwa 6 sekund i nie można jej pominąć.

Pojawia się przed, w trakcie lub po oglądanym filmie. W przypadku tego formatu reklamy reklamodawca płaci za tysiąc wyświetleń.

Ten typ reklamy jest doskonałym uzupełnieniem strategii promowania marki w YouTube. Takie krótkie reklamy nie zawsze dokładnie prezentują produkt lub usługę, ale są świetnym przypomnieniem dla użytkowników o istnieniu danej marki.

Reklama na YouTube – dlaczego warto?

YouTube ma wielką moc – w samej Polsce ponad 90% internautów korzysta z tego portalu. Coraz częściej mówi się też, że reklama na YouTube jest skuteczniejsza niż to, co jest pokazywane w telewizji – i nie trzeba dodawać, że jest dużo tańsza 😉 Przy tego typu reklamach niezwykle ważne jest, abyś zdecydował, jaki budżet zamierzasz wykorzystać wydać na reklamę i można osiągnąć fajny efekt praktycznie z każdym. Ponadto YouTube oferuje wiele możliwych form reklamy – tak wiele, że powstał na ten temat osobny artykuł. Sprawdź, która reklama najlepiej odpowiada potrzebom Twojej marki.

Reklama w YouTube jest uważana przez wielu ekspertów za najlepszą formę reklamy online, która wpływa na świadomość marki.

Możliwe do pominięcia reklamy In-Stream

Te reklamy pojawiają się w odtwarzaczu i można je pominąć po 5 sekundach. Reklamodawca płaci im, jeśli użytkownik nie pominie i nie obejrzy do końca lub pominie po co najmniej 30 sekundach, jeśli film jest dłuższy.

Podobnie reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia pojawiają się w odtwarzaczu, ale nie można ich pominąć. W zależności od instrukcji w każdym obszarze czas trwania wynosi 15 lub 20 sekund.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad