Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile minut powinien mieć film na YouTube?

YouTube jest drugą po Google najpopularniejszą wyszukiwarką wśród Polaków. Tak wysoka pozycja może dziwić, ale faktem jest, że filmy na YouTube ogląda miesięcznie 18,5 mln osób. Ponadto Google chętnie pobiera treści wideo z serwisu YouTube i wyświetla je w specjalnym polu wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Z tego powodu YouTube jest narzędziem, które powinno zainteresować zarówno przedsiębiorców, jak i twórców treści, którzy chcą budować swój zasięg i sukcesywnie zwiększać odsetek swoich treści na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Tutaj też warto walczyć o pozycje, tym bardziej, że wiele promocyjnych tematów i haseł na YouTubie jest jeszcze niedojrzałych. Czy pozycjonery na YouTube mają z tym coś wspólnego? Jak ugryźć SEO na YouTube? Poniżej znajduje się lista niektórych aspektów SEO, na które powinniśmy zwrócić uwagę podczas dodawania filmu na YouTube. Ta lista jest oparta na moich własnych badaniach i doświadczeniach związanych z publikowaniem treści w YouTube.

budowa sekcji

Kolejnym bardzo ważnym punktem jest konstrukcja techniczna każdej sekcji. I tutaj trzeba zwrócić uwagę na kilka elementów. Po pierwsze pamiętaj, że YouTube to nie telewizja, nie powinniśmy zaczynać odcinka od napisów początkowych. Pierwsze kilkanaście sekund filmu to bardzo ważny czas. Kiedy przyciągamy widzów, mamy kolejny punkt z algorytmu, ale jeśli ludzie opuszczą nasz film w pierwszych kilku sekundach – algorytm może np. uznać nasz tytuł za mylący (bo wychodzą od razu po kliknięciu) i mniej chętnie pokazać wideo innym użytkownikom platformy.

Dlatego ważne jest, aby dać widzom najciekawsze, najładniejsze i najlepsze fragmenty naszego odcinka na początku filmu, następnie pokazać napisy początkowe (ale dosłownie kilka sekund), a następnie przejść do pełnego filmu. Ważne jest też przemyślane opowiadanie historii – budowanie i rozładowywanie napięcia w taki sposób, aby widz jak najdłużej pozostał przy naszej produkcji. Algorytm uwzględnia zarówno łączną liczbę minut oglądania, jak i średni czas oglądania, tj. H. odsetek filmów oglądanych przez widzów. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to, że nasz film… nie powinien być ani za krótki, ani za długi.

Format filmu

Najpopularniejszym formatem plików wideo jest MP4. YouTube obsługuje również MPEG, WMV i AVI, ale lepiej trzymać się standardowego formatu MP4. Wymaga również kodeka, który kompresuje filmy i zmniejsza rozmiar pliku w celu łatwiejszego przesyłania. Gdy film jest odtwarzany w YouTube, kodek nie wpływa na jakość. Najczęściej używanym kodekiem jest H.264.

Szybkość wysyłania wideo zależy od szybkości wysyłania łącza szerokopasmowego. Aby przesłać film do YouTube, potrzebujesz stabilnego połączenia z Internetem. Jeśli Twoje połączenie ciągle się zrywa lub jest słabe, możesz nie być w stanie przesłać filmu lub przetworzenie go w YouTube może zająć dużo czasu. Szybkość wysyłania zależy również od formatu pliku wideo.

Krok 1: Znajdź nieużywane słowa kluczowe YouTube

Jeśli chodzi o YouTube, wyszukiwanie słów kluczowych dla filmów jest BARDZO ważne.

Jeśli wiesz, jak wybrać WŁAŚCIWE słowa kluczowe, to…

Wyeksponowana struktura reklamy

Czym różni się wyeksponowana struktura reklamy między wersjami tradycyjnymi a wersjami dostosowanymi do YouTube, np. krzywe pokazane poniżej.

Twoja reklama powinna zaczynać się mocnym, wciągającym wprowadzeniem — to już wiesz. Następnie jest miejsce na pokazanie istoty reklamy i brandingu. Później akcja nieco się uspokaja, aby pokazać odbiorcy związek jego osoby i jego problemów z tym, co oferujesz. Tutaj powinieneś grać swoimi emocjami i opowiadać historię. Dopiero wtedy przychodzi czas na przedstawienie oferty. W dłuższej reklamie możesz na końcu dodać dodatkowe szczegóły oferty, które będą mogły przeczytać osoby, które po dotarciu do tego miejsca będą dość mocno zainteresowane Twoją ofertą.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad