Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile minut powinien trwać film na YouTube?

YouTube jest drugą po Google najpopularniejszą wyszukiwarką wśród Polaków. Tak wysoka pozycja może dziwić, ale faktem jest, że filmy na YouTube ogląda miesięcznie 18,5 mln osób. Ponadto Google chętnie pobiera treści wideo z serwisu YouTube i wyświetla je w specjalnym polu wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Z tego powodu YouTube jest narzędziem, które powinno zainteresować zarówno przedsiębiorców, jak i twórców treści, którzy chcą budować swoje zasięgi i sukcesywnie zwiększać odsetek swoich treści na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Tutaj też warto walczyć o pozycje, tym bardziej, że wiele promocyjnych tematów i haseł na YouTubie jest jeszcze niedojrzałych. Czy pozycjonery na YouTube mają z tym coś wspólnego? Jak ugryźć SEO na YouTube? Poniżej znajduje się lista niektórych aspektów SEO, na które powinniśmy zwrócić uwagę podczas dodawania filmu na YouTube. Ta lista jest oparta na moich własnych badaniach i doświadczeniach związanych z publikowaniem treści w YouTube.

Format filmu

Najpopularniejszym formatem plików wideo jest MP4. YouTube obsługuje również MPEG, WMV i AVI, ale lepiej trzymać się standardowego formatu MP4. Wymaga również kodeka, który kompresuje filmy i zmniejsza rozmiar pliku w celu łatwiejszego przesyłania. Gdy film jest odtwarzany w YouTube, kodek nie wpływa na jakość. Najczęściej używanym kodekiem jest H.264.

Szybkość wysyłania wideo zależy od szybkości wysyłania łącza szerokopasmowego. Aby przesłać film do YouTube, potrzebujesz stabilnego połączenia z Internetem.

Jeśli Twoje połączenie ciągle się zrywa lub jest słabe, możesz nie być w stanie przesłać filmu lub przetworzenie go w YouTube może zająć dużo czasu. Szybkość wysyłania zależy również od formatu pliku wideo.

Krok 5: Utwórz (i promuj) zoptymalizowane listy odtwarzania

Listy odtwarzania to niedoceniany sposób na zdobycie większej liczby wyświetleń (i subskrybentów).

Dlaczego?

Reels Instagram: 15 – 60 sekund

Reels to odpowiedź Instagrama na TikTok. W przeciwieństwie do relacji lub postów w siatce, bębny są specjalnie ukierunkowane na wirusowe momenty i szybkie filmy. Przed zrobieniem zdjęcia ręcznie wybierz czas trwania 15 sekund, 30 sekund, 45 sekund lub 60 sekund.

Niezależnie od wybranej długości, w ciągu pierwszych kilku sekund pojawi się kołowrotek idealne miejsce. Jeśli od razu przyciągniesz uwagę odbiorców, prawdopodobnie zostaną.

Efektywna struktura reklamy

Różnice między efektowną strukturą reklamy w wersji tradycyjnej i zmodyfikowanej przez YouTube przedstawiono na poniższych wykresach.

Twoja reklama powinna zaczynać się mocnym, wciągającym wprowadzeniem — to już wiesz. Następnie jest miejsce na pokazanie istoty reklamy i brandingu. Później akcja nieco się uspokaja, aby pokazać odbiorcy związek jego osoby i jego problemów z tym, co oferujesz. Tutaj powinieneś grać swoimi emocjami i opowiadać historię. Dopiero wtedy przychodzi czas na przedstawienie oferty. W dłuższej reklamie możesz na końcu dodać więcej szczegółów dotyczących oferty, które będą mogły przeczytać osoby, które po dotarciu do tego miejsca będą dość mocno zainteresowane Twoją ofertą.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad