Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile nie lubi filmu na YouTube?

Zmiany dotyczą tylko licznika «kciuków w dół» – samo menu pozostaje bez zmian. Kciuk w górę, kciuk w dół, udostępnij, zapisz i – dla użytkowników YouTube Premium – opcję pobierania. Jedyna różnica polega na tym, że nie ma wartości dla symbolu odrzucenia. Nic się jednak nie zmieniło w pozytywnym odzewie – licznik pozostał z kciukiem do góry.

👍👎 W odpowiedzi na opinie twórców na temat kampanii dobroczynnych i ukierunkowanych na niechęć, testujemy kilka nowych projektów, które nie pokazują publicznej niechęci. Jeśli bierzesz udział w tym małym eksperymencie, w nadchodzących tygodniach możesz rzucić okiem na jeden z tych projektów (przykład poniżej!). pic.twitter.com/aemrIcnrbx

Opis i tagi filmów w YouTube — czy mają znaczenie?

YouTube działa w oparciu o system ocen, który analizuje trzy podstawowe wskaźniki, według których oceniane jest każde wideo przesłane do serwisu:

  • Trafność – algorytm analizuje tytuł, tagi , Opis filmu i jego zawartość. Na tej podstawie przypisuje wideo do określonych słów kluczowych.
  • Zaangażowanie – na ten wskaźnik składają się np. czas oglądania wideo, polubienia, komentarze i udostępnienia. Jeśli ludzie chętnie obejrzą, skomentują i udostępnią wideo do końca, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten materiał pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania na zapytania, które ludzie wpisali w wyszukiwarkę.
  • Jakość – Algorytmy serwisu analizują kanał twórcy i poprzednie posty w celu określenia wiarygodności i doświadczenia w danym temacie. Filmy przesłane z kont o długiej i dobrze zweryfikowanej historii mogą zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania niż filmy przesłane na nowe kanały.

Możliwy problem z rozszerzeniem

Podczas gdy Return Youtube Dislike działa świetnie w Firefoksie, Chrome ma pewne problemy z dodatkiem. Jednak w przypadku instalacji ręcznej wystarczy przełączyć przeglądarkę w tryb programisty. To jednak nic w porównaniu z kolejną przeszkodą, jaka czeka autora dodatku.

13 grudnia YouTube całkowicie wyłączy interfejs API, który umożliwia programowi odczytywanie niewidocznych dla użytkowników danych dotyczących kciuków w dół. Jednak Dmitrij Selivanov ma pomysł. Po 13 grudnia liczba łapek w dół jest oparta na głosach osób, które mają już zainstalowany dodatek w swojej przeglądarce. Aby jednak ta akcja miała sens, wiele osób musi skorzystać z funkcji Return YouTube Dislike. Tylko wtedy dane dostarczone przez program przełożą się na wiarygodne wyniki.

SEO to rodeo

Jeśli chcemy, aby ludzie znajdowali nasze treści, musimy je opisać w taki sposób, aby było to jak najłatwiejsze dla widzów. Dlatego przed każdym przesłaniem warto przeprowadzić analizę słów kluczowych — sprawdzić, czego ludzie szukają w Google i YouTube, związanych z tematyką naszego kanału. A potem pamiętaj, że słowa kluczowe i frazy pojawiają się zarówno w tytule filmu, jak i w jego opisie (nie skupiajmy się na opisie, spróbujmy zrobić ciekawy tekst, mini-artykuł o naszym materiale) oraz w Metadanych – pojawiają się tagi itp. Dzięki temu algorytmowi „rozumieją” o czym jest nasz film i mogą pokazać go potencjalnym poszukiwaczom.

Nagłówki powinny być skuteczne, interesujące i generujące kliknięcia, ale nie przesadzaj, ponieważ dzisiejsze algorytmy nie lubią clickbaitów, czyli nagłówków zmuszających ludzi do kliknięcia. Dlatego bardzo ważne jest, aby nagłówek z jednej strony był ciekawy i zachęcający, az drugiej zawierał przynajmniej jeden rzeczownik lub frazę kluczową.

Jak liczba widzów reklam przekłada się na sprzedaż?

Według danych Google nawet 70% widzów kupiło produkt danej marki po pierwszym obejrzeniu go na YouTube. Warto również zauważyć, że użytkownicy coraz częściej korzystają z platformy za pośrednictwem telewizora lub podłączonej konsoli. W IV kwartale 2019 roku treści w sieci oglądało w telewizji 27% osób, w III kwartale 2020 roku było to 34,4%. Odsetek ten jest więc bardzo zbliżony do tych, którzy oglądają treści w YouTube na urządzeniach mobilnych (40,9% w III kwartale 2020 r.). Te dane pobudzają wyobraźnię i pokazują ogromny potencjał promocyjny i zarobkowy każdej platformy.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad