Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile płaci YouTube za 100 milionów wizyt?

Spójrz na statystyki:

Od początku istnienia mojego kanału, od 19 października 2014 do teraz, mam 194,5 miliona wyświetleń, zarobiłem 262 235 $, czyli równowartość około 1 022 716 PLN.

Jedz, co chcesz

Możesz posłuchać podcastu, przeczytać transkrypcję na końcu lub obejrzeć nagranie wywiadu (bez mojego wstępu i zakończenia) na YouTube.

Zasubskrybuj kanał YouTube i kliknij ikonę dzwonka podczas oglądania filmu. W ten sposób zostaniesz powiadomiony, gdy opublikuję nowy film.

To nie takie proste, jak się wydaje

Obecnie największymi zarabiającymi na filmach online są takie kanały jak: wspomniany już Abstrachuje.tv, AdBuster i SA. Wardega ze swoim słynnym na całym świecie filmem Spider Dog, który ma obecnie ponad 160 000 000 wyświetleń. Ich działalność można określić jako w pełni profesjonalną i to właśnie ich stać na „życie z YouTube”. Bardzo duża część z nich posiada własne marki odzieżowe i dzięki swojej popularności angażuje się w show-biznes. W ich przypadku YouTube stał się kluczem do sukcesu i odskocznią, z której mogli doskonale wykorzystać każdą nadarzającą się okazję. Pamiętaj, że tylko ułamek YouTuberów odnosi sukcesy, a odejście z obecnej pracy lub studiów dla przyszłych zysków z YouTube może być nieco ryzykowne.

Temat kanału YouTube i zarobki na 1000 wyświetleń

Temat kanału jest jednym z głównych czynników decydujących o tym, ile możesz na nim zarobić. Powszechnie wiadomo, że bank zapłaci więcej niż producent skarpet, a firma farmaceutyczna więcej niż hurtownia nabiału. To, kto się z Tobą reklamuje, zależy od tego, jakie treści masz na swoim kanale.

Według freezl.pl średnie przychody z reklam dla kanałów o różnej tematyce przedstawiają się następująco:

Skąd pochodzą te przychody? Ile średnio kosztuje umieszczenie reklamy YouTube w Google Ads (AdWords)?

Jako konsultant ds. marketingu na co dzień wiem, ile płacą w Google Ads (AdWords) za wyświetlenie 1 nieistotnej reklamy w AdWords – reklamy wideo możliwe do pominięcia. W tym modelu (CPV – Cost per View) reklamodawca AdWords płaci, gdy ktoś obejrzy reklamę przez 30 sekund i/lub kliknie w baner reklamowy/link.

Ceny w tym formacie reklamy za 1 obejrzenie – CPV (nie mylić z wyświetleniami – CPM, co oznaczają tutaj te skróty) wahają się od 0,2 do 0,8 zł średnio w Polsce (w 2018 r.). Google zatrzymuje dla siebie 32% tej kwoty, czyli powiedzmy: 0,0224 zł za każdą reklamę, Google zarabia 0,0224 zł, a YouTuber 0,0476 zł. W zaokrągleniu: Google 2 centy CPV i Youtuber 4,7 centa za 1 wyświetlenie.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad