Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile płaci YouTube za 1000 wizyt na szortach?

Serwis chce połączyć interesy przemysłu muzycznego i twórców z nową funkcją. Jego celem jest zapewnienie łatwego dostępu do katalogu muzycznego do wykorzystania w filmach. W zamian Creator Music powinien oferować artystom i posiadaczom praw nowe źródło dochodów.

Dzięki nowemu rozwiązaniu programiści mogą kupować licencje na muzykę w przystępnej cenie, a tym samym zarabiać na swoich treściach. Jeśli jednak twórca zdecyduje się nie kupować dzieła, może korzystać z muzyki i dzielić się dochodami z właścicielami praw autorskich.

Który język YouTube jest najbardziej dochodowy?

Jeśli robisz filmy np. z muzyką, to warto wydać te utwory w różnych wersjach językowych. Czemu? Odpowiedź jest prosta. Każdy język ma inny CPM (zarobek na 1000 wyświetleń) i zarabiasz inaczej w każdym języku. Jaka jest moja sytuacja? Przedstawiam to na poniższym wykresie:

Jak widać polski nie jest na czele #shock a najbardziej dochodowymi językami są holenderski, angielski i niemiecki. Jeśli więc zastanawiasz się, w jakim języku kręcić filmy, tabela mówi sama za siebie.

Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że ten ranking bazuje na moim klasycznym kanale. Więc jeśli pracujesz w innej branży, te stawki mogą wyglądać inaczej, ale główna zasada jest w zasadzie taka sama. Bogatsze i bardziej rozwinięte kraje płacą lepiej.

Skąd pochodzi ten dochód? Ile średnio kosztuje umieszczenie reklamy YouTube w Google Ads (AdWords)?

Jako konsultant ds. marketingu na co dzień wiem, ile płacą w Google Ads (AdWords) za wyświetlenie 1 nieistotnej reklamy w AdWords – reklamy wideo możliwe do pominięcia. W tym modelu (CPV – Cost per View) reklamodawca AdWords płaci, gdy ktoś obejrzy reklamę przez 30 sekund i/lub kliknie w baner reklamowy/link.

Ceny w tym formacie reklamy za 1 obejrzenie – CPV (nie mylić z wyświetleniami – CPM, co oznaczają tutaj te skróty) wahają się od 0,2 do 0,8 zł średnio w Polsce (w 2018 r.). Google zatrzymuje dla siebie 32% tej kwoty, czyli powiedzmy: 0,0224 zł za każdą reklamę, Google zarabia 0,0224 zł, a YouTuber 0,0476 zł. W zaokrągleniu: Google 2 centy CPV i Youtuber 4,7 centa za 1 wyświetlenie.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad