
Dlaczego i jak zarabiać z Google Adsense?
Zarabianie w Google Adsense to atrakcyjny sposób na stworzenie dodatkowego źródła przychodów, które pozwala nam zaspokoić nasze potrzeby. Dzięki temu możemy zamienić naszą pasję w realny zysk i nie stać się obciążeniem dla naszego portfela. Każdy, kto ma bloga lub stronę internetową, może korzystać z programu. Warunki dołączenia nie są zbyt restrykcyjne, dając Ci możliwość zarabiania na ruchu w praktycznie każdej branży, o której możesz pomyśleć. W ciągu jednego roku wydawcy (uczestnicy) z całego świata otrzymują prawie 10 miliardów dolarów wypłat. Oczywiście pieniądze pochodzą od reklamodawców. Jest własnością samego Google (firmy Alphabet), więc nie musimy się martwić o stabilność i bezpieczeństwo tego rozwiązania.
Aby skorzystać z Google Adsense, potrzebujemy ruchu w naszej witrynie. Kiedy obsługujemy nowych gości, wystarczy zgłosić się pod oficjalny adres programu. Rejestracji możemy dokonać niezależnie od wielkości stron. Jednak ważne jest, aby nie zawierała treści dla dorosłych ani niczego, co mogłoby zostać uznane za spam. Proces jest intuicyjny. Po prostu wprowadź adres URL i adres e-mail swojej witryny i uzyskaj weryfikację. Po zatwierdzeniu przez administratorów możemy umieścić reklamy w wybranym rozmiarze i formacie na naszym serwisie. Warto zaznaczyć, że sami możemy decydować o tym, co wyświetla się na naszej stronie.
Który język YouTube jest najbardziej dochodowy?
Jeśli robisz filmy np. z muzyką, to warto wydać te utwory w różnych wersjach językowych.
Czemu? Odpowiedź jest prosta. Każdy język ma inny CPM (zarobek na 1000 wyświetleń) i zarabiasz inaczej w każdym języku. Jaka jest moja sytuacja? Przedstawiam to na poniższym wykresie:
Jak widać język polski nie jest na czele #shock a najbardziej dochodowymi językami są holenderski, angielski i niemiecki. Jeśli więc zastanawiasz się, w jakim języku kręcić filmy, tabela mówi sama za siebie. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że ten ranking bazuje na moim klasycznym kanale. Więc jeśli pracujesz w innej branży, te stawki mogą wyglądać inaczej, ale główna zasada jest w zasadzie taka sama. Bogatsze i bardziej rozwinięte kraje płacą lepiej.
Przychody
Dostęp do tej sekcji mają tylko autorzy uczestniczący w programie partnerskim YouTube. Karta Zarobki umożliwia łatwe śledzenie zarobków w YouTube. Główny wykres pokazuje:
✅ ile zarabiasz ✅ ile zarabiasz filmów ✅ jaki jest Twój szacowany średni dochód brutto na 1000 wyświetleń. Znajdziesz tu również następujące raporty:
Skąd pochodzą te dochody? Ile średnio kosztuje umieszczenie reklamy YouTube w Google Ads (AdWords)?
Jako konsultant ds. marketingu na co dzień wiem, ile płacą w Google Ads (AdWords) za wyświetlenie 1 nieistotnej reklamy w AdWords – reklamy wideo możliwe do pominięcia. W tym modelu (CPV – Cost per View) reklamodawca AdWords płaci, gdy ktoś obejrzy reklamę przez 30 sekund i/lub kliknie w baner reklamowy/link.
Ceny w tym formacie reklamy za 1 obejrzenie – CPV (nie mylić z wyświetleniami – CPM, co tutaj oznaczają te skróty) wahają się od 0,2 do 0,8 zł średnio w Polsce (w 2018 r.). Google zatrzymuje dla siebie 32% tej kwoty, czyli powiedzmy: 0,0224 zł za każdą reklamę, Google zarabia 0,0224 zł, a YouTuber 0,0476 zł. W zaokrągleniu: Google 2 centy CPV i Youtuber 4,7 centa za 1 wyświetlenie.