
Przede wszystkim należy pamiętać, że YouTube płaci twórcom za oglądanie ich filmów. Świetnym przykładem jest Karol Friz Wiśniewski i jego kanał YouTube o tej samej nazwie. Aby zilustrować cały proces, wybraliśmy tego kreatora, ponieważ jest on obecnie jednym z najpopularniejszych. To on zapoczątkował projekt „Ekipa”, który młodsi widzowie znają głównie z pracy na YouTube. Starsi odbiorcy po raz pierwszy usłyszeli o nim, gdy dzieciaki oszalały na punkcie słynnych lodów powstałych we współpracy Ekipy i Korala.
Filmy Friza należą obecnie do najpopularniejszych w YouTube. Każdy wydany odcinek gromadzi od 1 do 3 milionów wyświetleń. Jak to wpływa na zarobki YouTuberów? Ceny za tysiąc wyświetleń reklamy są zróżnicowane – od kilku groszy do kilku złotych. Ale średnio można liczyć na około 1 zł za 1000 wyświetleń. Stworzony przez Friza film „To były najlepsze chwile w naszym życiu” miał 2,5 mln wyświetleń, a twórca zarobił 2,5 tys. zł. To nie wydaje się dużo, ale pamiętaj, że to na wideo!
Promocja na Youtube
Strona sama w sobie nie wymaga objaśnień, służy do publikowania i oglądania filmów, często w formie teledysków, vlogów (czyli wideoblogów), samouczków i nie tylko. Dzięki temu reklamy YouTube mogą obejmować różne branże, które mogą być również wyświetlane z filmami o podobnej tematyce. Pozwala to dotrzeć bezpośrednio do rzeczywistych klientów docelowych.
Warto zauważyć, ile metod kierowania oferuje Google Ads dla YouTube.
Zarobki w YouTube
YouTuberzy nie lubią odpowiadać na pytania dotyczące zarobków, więc trudno jest oszacować ich rzeczywiste zarobki.
Wyjątkiem jest tutaj bardzo sympatyczny Sebastian Barycza (szef kanału o życiu i pracy w USA), który w jednym ze swoich filmów postanowił zdradzić, ile zarabia na YouTube. Podana przez niego kwota, która będzie naszym punktem wyjścia, to 50 USD za 100 000 wyświetleń. Jeśli szacujemy, że 1% ze 100 000 osób klika reklamę, otrzymujemy 1000 kliknięć, które mnożymy przez 0,30, czyli średnią stawkę rynkową reklamy kontekstowej. Daje to 300 zł, więc liczba podana przez Sebastiana brzmi wiarygodnie, skoro liczymy też udział na Youtube.
Jakie zarobki na milion wyświetleń w YouTube? – na podstawie szacunków Google Ads
Zobaczmy, ile przyniesie nam 1 000 000 wyświetleń na YouTube. Załóżmy dla tego przykładu:
- Średni koszt reklamodawcy w Google Ads (AdWords) to 0,35 zł za obejrzenie (CPV) reklamy po odjęciu prowizji Google Adsense.
- Szacuje się, że około 40% internautów w Polsce blokuje reklamy. W tym przykładzie załóżmy, że zobaczy je 60% widzów.
- , z czego 10% widzów, którzy zobaczą reklamę, ogląda ją i zarabia na kanale na YT.
Ile kosztują reklamy w YouTube?
YouTube oferuje trzy główne modele rozliczeń. W zależności od formatu i celu reklamy YouTube oferuje możliwość dostosowania modelu do potrzeb reklamodawcy. W związku z tym możliwe jest wykorzystanie wybranego schematu dla niektórych rodzajów płatnej reklamy.
Wyświetlenia — liczba wyświetleń pokazuje, ile osób widziało Twoją reklamę. W takim przypadku warto zwrócić uwagę na inną częstotliwość danych. Wskazuje, jak często reklama była wyświetlana użytkownikowi w określonym przedziale czasu.