
Przede wszystkim należy pamiętać, że YouTube płaci twórcom za oglądanie ich filmów. Świetnym przykładem jest Karol Friz Wiśniewski i jego kanał YouTube o tej samej nazwie. Aby zilustrować cały proces, wybraliśmy tego kreatora, ponieważ jest on obecnie jednym z najpopularniejszych. To on zapoczątkował projekt „Ekipa”, który młodsi widzowie znają głównie z pracy na YouTube. Starsi odbiorcy po raz pierwszy usłyszeli o nim, gdy dzieciaki oszalały na punkcie słynnych lodów powstałych we współpracy Ekipy i Korala.
Filmy Friza należą obecnie do najpopularniejszych w YouTube. Każdy wydany odcinek gromadzi od 1 do 3 milionów wyświetleń. Jak to wpływa na zarobki YouTuberów? Ceny za tysiąc wyświetleń reklamy są zróżnicowane – od kilku groszy do kilku złotych. Ale średnio można liczyć na około 1 zł za 1000 wyświetleń. Stworzony przez Friza film „To były najlepsze chwile naszego życia” wygenerował 2,5 mln wyświetleń, a twórca zarobił 2,5 tys. zł. To nie wydaje się dużo, ale pamiętaj, że to na wideo!
Jak zarabiać na YouTube?
Jak twórca może zarabiać w YouTube? Maciej Budzich wyróżnia dwie możliwości:
– Pierwsza to sytuacja, w której właściciel kanału zarabia na wyświetleniach wideo. W takim przypadku właściciel zawiera umowę z YouTube lub siecią partnerską.
Pośredniczy między twórcą a YouTube’em, a jego zarobki zależą wtedy od liczby takich wyświetleń – mówi Budzich. – Jeśli spojrzeć na polski YouTube, niewiele osób potrafi tak rozsądnie zarabiać. Na przykład film Mafia dla psa, wideo promujące kampanię społeczną, miał 3 miliony wyświetleń i przyniósł około 6 tysięcy złotych. złoty.
Jak zarabiać na Tik Toku?
Aby zarabiać prawdziwe pieniądze na tej platformie, musisz być bardzo zaradny i często posiadać unikalne umiejętności.
Istnieją jednak również sposoby zarabiania na kanale, które niekoniecznie opierają się na pracy samego tiktokera.
Jak zarabiać na wyświetleniach?
4000 godzin YouTube to ograniczenie, którego można użyć do pokazania wszelkiego rodzaju botów analizujących zainteresowanie kanałem.
Jednak oddana społeczność i duże konto YouTube umożliwiają nie tylko lukratywną współpracę, ale także dochód z wyświetlenia.
Jaki przychód na milion wyświetleń w YouTube? – na podstawie szacunków Google Ads
Zobaczmy, ile przyniesie nam 1 000 000 wyświetleń na YouTube. Dla tego przykładu powiedzmy:
- Średni koszt reklamodawcy w Google Ads (AdWords) wynosi 3,5 centa za obejrzenie reklamy (CPV), co po odjęciu Google Adsense odpowiada około 2 centom za obejrzenie do prowizji.
- Szacuje się, że około 40% internautów w Polsce blokuje reklamy. W tym przykładzie załóżmy, że zobaczy je 60% widzów.
- , z czego 10% widzów, którzy zobaczą reklamę, ogląda ją i zarabia na kanale na YT.